Skip to main content

Flastr pro Gran Turismo Sport za reklamu

Kvůli online obsahu.

Britská Rada pro reklamu podpořila stížnost, která zazněla na adresu Sony kvůli traileru na Gran Turismo Sport (Alza.cz).

Problém byl prý v tom, že spot zachycoval herní obsah (auta a tratě), které nejsou hráči přístupné, pokud je pouze offline, a nebylo před tím nijak varováno například doprovodným textem.

Tyto části hry z reklamy byly k dispozici jen pro ty, kteří měli účet na PlayStation Network a závodili online s ostatními živými hráči.

Jak se bránila Sony? Prozradila, že v měsíci, kdy byly reklama vysílána, bylo zhruba 75 procent konzolí PlayStation 4 v Británii připojeno k internetu. Tenhle údaj byl dosud tajný, resp. podíl připojených konzolí oproti situaci před lety značně narostl.

"Každý průměrný zákazník ví, že internetové připojení je potřeba, aby naplno využil moderní multimediální technologický produkt, jako jsou hry," argumentovala, ale v očích UK Advertising Standards Authority (ASA) ji to nepomohlo.

Regulátor trhu totiž oponuje, že lidé předpokládají, že po koupi fyzického disku s hrou budou mít možnost zahrát si většinu hry z onoho disku, ale některé prvky, jako je ukládání postupu hrou, bylo pro offline hráče omezeno.

Trestem nicméně není peněžení pokuta, pouze zákaz vysílat zmíněnou reklamu a ujistit se do budoucna, aby příště obsahovaly varování před nutným připojením k internetu.

Read this next