Final Fantasy 16 s jedenácti hodinami cutscén a demem dva týdny před vydáním
Ale PC verze hned tak nebude...
Přestat řešit kontroverzní Forspoken a raději se dívat dopředu ke světlým zítřkům. To se snaží Square Enix v aktuální vlně preview Final Fantasy 16 (z pěti hodin zatím neoptimalizované verze) nabitých novými informacemi.
Třeba že příběh bude mít 35 hodin, ale splnění všeho na sto procent zabere 70 až 80 hodin. Z toho počítejte, že 11 hodin budou pouze cutscény.
Hra dostane dva týdny před červnovým vydáním hratelné demo (čili začátkem června), z nějž půjde přenést uložené pozice do plné verze, u níž prý žádné zpoždění nehrozí.
FF16 si prý užijí i ti, kteří nemají úplně v oblibě akční hry. Vedoucí designér bojů Ryota Suzuki, který se k týmu přidal po DMC5, je přepracoval a budou probíhat v reálném čase (jako v God of War), co je značná změna. Vše se naučíte v tréninkové oblasti, která připomíná bojové hry.
Tento díl má být jakýmsi ultimátním Final Fantasy, který se poučil z dosavadních dílů a využije výkon PS5, s chodem v 60fps. Na výběr bude z režimů FrameRate a Performance, zato volbu obtížnosti byste hledali marně. Extrémně vysoké produkční hodnoty mají být znát na grafice, animacích, dabingu i hudbě.
Nebude to však prý sázka na jistotu, nýbrž i řada nových prvků. Svět zde není plně otevřený, nýbrž jen polootevřený, díky čemuž tam nebudou žádné načítací obrazovky. Pro fajnšmekry nemá chybět tužší režim New Game Plus s jiným rozmístěním nepřátel a zbrusu novými bitvami, které jste předtím nezažili v základní hře.
Smutní mohou být pouze PCčkáři. Producent Naoki Yoshida ze Square Enix je totiž zklamal slovy, že port na PC nedorazí pouhých šest měsíců po prioritní PS5 verzi, nýbrž "eventuálně až někdy později" - viz PS Blog.