FIFA 17 má přejít na engine Battlefieldu
Fotbal i jiné sporty na Frostbite?
Pokud se to potvrdí, bude to největší revoluce v sérii od dob přechodu na tzv. next-gen engine (Ignite) u konzolových verzí FIFA 14 v roce 2013, který tehdy na PC absentoval.
FIFA 17 má přejít na technologii Frostbite od studia DICE, zjistil magazín Game Informer z vícero nejmenovaných zdrojů, což je určitě zásadní zpráva, která patrně značně ovlivní, jak se vše bude hrát a ovládat.
Fotbalová hra by tedy pak běžela na tom samém enginu jako Battlefield a všechny jiné tituly od Electronic Arts, což jsme si asi před lety ještě neuměli vůbec představit. Jisté náznaky propojení tu však už byly, když Battlefield 3 implementoval animační systém ANT z Ignite.
EA jsou na vždy na takové unifikované řešení náležitě pyšní a dost jim zjednoduše celý vývoj, když vše zastřešuje jediná společná technologie (než když má každé studio vlastní rozdílnou). Frostbite ostatně poslední dobou naroubovali i na Need for Speed či golf Rory McIlroy PGA Tour (brzy se tak stane u Mass Effect), jen ty sporty jim v tom stále dělaly paseku.
Přechod má být prý pozvolný a trvat po několik let, přičemž se bude týkat vedle FIFA i herních sérií NHL, NBA Live či Madden NFL, byť u nich asi trochu později. Každopádně transformace na Frostbite se už EA osvědčila třeba u Dragon Age: Inquisition, které by bez něj nemělo takovou grafiku ani rozlehlé otevřené světy.
K FIFA 17 sledujte také včerejší zvěsti o obalu.