Skip to main content

FIFA 11 s next-gen enginem i na PC

Stejný fotbálek co na konzolích.

Kdo se domníval, že letošní ročník fotbalu FIFA pro osobní počítače bude opět jen slabým odvarem propracovanějších konzolových verzí, mýlil se. EA před okamžikem oficiálně oznámili, že hru FIFA 11 pro PC bude pohánět stejný engine co verze pro PS3/X360.

Po dvou letech vývoje byl totiž původně konzolový engine optimalizován i pro platformu PC, na níž prostřednictvím titulu FIFA 11 konečně pronikne herní systém, módy a grafika v kvalitě, jaká byla v minulých ročnících k vidění jen na tzv. konzolích příští generace. „Série EA SPORTS FIFA se chce na platformě PC rozvíjet a inovovat a tento krok je toho jasným důkazem,“ říká výkonný producent Kaz Makita.

Jak pokračuje tisková zpráva, technologie fotbalového enginu EA SPORTS, využívající reálné fyzikální zákony a data, byla plně optimalizována pro PC tak, aby nabídla skutečnou svobodu na hřišti v podobě individuálního ovládání a pohybu hráčů, sofistikovaného způsobu zpracování míče a fyzických interakcí fotbalistů.

FIFA 11 PC bude obsahovat ve své kategorii výjimečný 360° systém driblinku, kterým hráčům zajistí přesné ovládání míče a animační technologii příští generace s funkcí Skilled Dribbling, díky níž budou moci technicky zdatní hráči překonávat obránce vysoce citlivým bočním vedením míče. Dále byla funkce Physical Play (Fyzická hra) vylepšena o nový systém kolizí, vytvářející různorodější, méně předvídatelné a detailnější souboje o míč mezi hráči.

Právě dnes se v německém Kolíně nad Rýnem koná akce EA pro novináře, kterým je PC verze osobně předvedena a mohou si také popovídat s jejím producentem, takže co nevidět se o ní dozvíme více. Zatím nám jako důkaz musí stačit první obrázek. FIFA 11 vyjde pro všechny platformy 1. října 2010 - více v preview.

Read this next