Fiasku se SimCity vděčí Cities: Skylines
Jak problémy EA motivovaly.
Nebýt EA a Maxisu, kterým se před dvěma lety těžce nepovedl start online funkcemi prošpikovaného SimCity, neexistovalo by pravděpodobně dnes půlmilionové Cities: Skylines ze stejného žánru.
Tyto interní záležitosti prozradila dnes Mariina Hallikainen, šéfka studia Collosal Order v rozhovoru pro PC Gamer:
"Vždy jsme měli jako náš vzor SimCity 4, ale s pětičlenným týmem jsme na to zpočátku neměli kapacity ani zkušenosti a báli jsme se ocejchování laciným klonem SimCity. Když bylo SimCity 2013 oznámeno, na Cities: Skylines jsme nepracovali a nebyla šance na něj přesvědčit vydavatele z Paradoxu. Ale když viděl, co se přihodilo při vydání SimCity, dal nám zelenou, ať do toho jdeme."
Jinými slovy, vydavatel zaregistroval velký zájem o SimCity a zároveň nespokojenost fanoušků s jeho designem, což ho motivovalo, ať investuje do výroby vlastní městské budovatelské strategie... a tak vzniklo Cities: Skylines. Hráči tak vlastně mohou být EA vděční, protože bez jejich fiaska by tato nová hra nevznikla, protože by se bála soupeřit se SimCity s obří korporací za zády, pokud by se tedy povedlo, jak se původně předpokládalo.
Celý rozhovor PC Gameru čtěte zde, naší recenzi Skylines publikujeme už tento víkend.