Skip to main content

FFXIV nebude na X360 kvůli Live

Tvůrcům vadí uzavřenost Live.

Hlavní vývojář Final Fantasy XIV, Hiromichi Tanaka, řekl Eurogameru, že za nepřítomnost Final Fantasy XIV na Xboxu 360 může uzavřenost Xbox Live.

„Hlavním důvodem, proč hra nebude na Xboxu 360 je systém Xbox Live. Live je velmi odlišný od normálního internetového prostředí. Takže když jsme hru chtěli pro stejné prostředí, jako je Windows PC, musela to být PS3. To byla naše volba."

Tanaka také dodává, že s Microsoftem o FFXIV jednali, ale nějak to nedopadlo:

„Microsoft má na věc odlišný úhel pohledu. Oni chtěli mít z Live uzavřené prostředí. Jednali jsme spolu, ale skrze Xbox Live jsme se nedohodli.“

Něco podobného vyřkl před časem i Yoichi Wada ze Square Enixu. Ten by prý chtěl „v první řadě“ vidět strukturu a systém, který by umožnil třetím stranám „svobodně designovat různé obchodní modely.“

Final Fantasy XIV není první případ MMO hry pro Xbox 360, která skončila ještě dříve, než začala. Podobný osud potkal i Campions Online ze začátku tohoto roku. Xbox 360 verze se plánovala, ale producent Crair Zinkievich řekl Eurogameru, že byl frustrován s obchodní stránkou toho, dostat vůbec MMO na Xbox Live. Hra prý běžela bez problémů.

Podivná politika Microsoftu ohledně Xbox Live zařízla například i aktualizace pro Team Fortress 2, kdy se na PC jedná o v podstatě výrazně odlišnou hru, než o TF2 na Xboxu 360. Konflikt nastal i v případě Epicu a jejich tažného koně Gears of War. Vývojáři chtěli mít balíček map zdarma, Microsoft nařídil balíček map za peníze.

Paradoxní trošku je, že Final Fantasy XI na Xboxu 360 funguje.

Read this next