Skip to main content

FFXIV omezí získávání zkušeností

Po 15 hodinách týdně nepostoupíte dál.

Ke zvláštnímu kroku se rozhodli vývojáři ve Square, jejichž MMORPG Final Fantasy XIV vyjde již brzy. Po patnácti hodinách týdně totiž nebude vaše postava moci získávat další zkušenostní body.

Každý týden tedy budete moci hrát 15 hodin čistého herního času, po který vám budou normálně přibývat zkušenostní body. Ovšem po patnácti hodinách se přísun zkušeností zastaví a na další si budete muset počkat do dalšího týdne. Hrát hru samozřejmě možné bude i nadále, ovšem bez nových zkušenostních bodů.

Square tuto funkci do hry implementují z důvodu vyváženosti. Nechtějí prý, aby se někteří hráči dostali rychle na vyšší úrovně a tím by rozhodili balanc hry. Údajně by to nebylo fér vůči hráčům, kteří nedisponují velkým množstvím volného času a nemají tak možnost postupovat ve hře stejně rychle.

Omezovat získávání zkušeností na 15 hodin týdně sice možná udrží vyváženost hry, ale jistě nepotěší hardcore hráče, kteří mají na hru více jak 15 hodin týdně. Například World of WarCraft řeší podobný problém elegantněji – pokud nehrajete delší dobu, budete moci získávat dvojité zkušenosti po dobu jednoho a půl levelu. Tím můžete rychleji dohnat ostatní hráče. Jistě se jedná o vhodnější řešení, než striktně omezovat dobu pro získávání zkušeností na několik hodin za určitý čas.

Final Fantasy XIV bude k dispozici na PC již 30. září a na PS3 v březnu příštího roku, kvůli omezené paměti konzole.

Read this next