Far Cry 4 není jen Far Cry 3.5, hájí se výrobce
Předhodil argumenty o spoustě změn.
Ze zahraničních recenzí to po pátečním uvolnění embarga znělo od novinářů skoro sborově: Far Cry 4 je hratelnostně až příliš podobné Far Cry 3. Navzdory nesporným kvalitám a jiné nadmořské výšce hra v řadě oblastí připomíná spíš jen jeho větší datadisk.
UbiSoft se těmto výhradám brání, když na jeho obhajobu na oficiálním blogu tvrdí: "To, co rozlišuje Far Cry 4 od trojky, je vedle nového příběhu a prostředí hlavně přístup k designu hry, v němž jsme se snažili o zakomponování úplně všeho, co jsme si přáli."
Vyústilo to prý v řadu premiér v rámci série, jako je třeba možnost řídit slony nebo libovolně létat s malou helikoptérou (předtím v ní bylo jen rogalo s plachtěním z výšek).
Prý je také čtyřka mnohem vertikálnější než minule (celkem logické při zasazení právě do hor), dá se celá projít v co-opu a obsahuje novou vrstvu umělé inteligence nepřátel. Kupříkladu lovec může očarovat zvíře a poslat ho na vás.
Jako jiný argument UbiSoft uvádí zabudování oblasti mýtické Shangri-La přímo do hlavní hry, nikoli zase jen jako jednu z vedlejších misí s lysohlávkami. Toto prostředí má být plně interaktivní a zabavit na delší dobu i díky stealthu a tygrovi.
Další novinkou je prý uchopení příběhu Far Cry 4, který se hlouběji vryl do Kyratu a vyprávění je více spjato s otevřeným prostředím, které už nezastiňuje a postavy se postupem času vybarví. Ve Far Cry 3 prý oproti tomu byl hlavní postavou ostrov.
O tom, že by vzniklo jen Far Cry 3.5, prý vývojáři kdysi uvažovali jen pár dnů, než nápad zavrhli. Tehdy chtěli zůstat ve stejném prostředí tropického ostrova, s tím samým hrdinou, rozšířením příběhu a vrácením Vaase zpět na scénu.