Far Cry 4 doplácelo na staré konzole
Doznání UbiSoftu.
Čím dál více letošních her se už musí obejít bez paralelní existence PS3/X360 verzí, které bývají dodatečně zrušeny, naposledy u Mad Max či Dying Light. A má to velmi pádné důvody, o nichž se rozpovídal technický šéf Ubisoft Montreal na GDC.
"Hlavní vývojovou platformou pro grafiky Far Cry 4 byly současné konzole PS4/X1, jenže engine pro PS3/X360 verze zůstal stejný jako u Far Cry 3. To nás dost svazovalo, protože jsme stále museli hledět na to, aby old-gen verze zůstala funkční. Ovlivnilo to spoustu našich rozhodnutí během vývoje," otevřeně přiznal Stephen McAuley.
Nejvíce prý na to ve Far Cry 4 doplatil systém nasvícení a herní svět jako takový. Řešilo se třeba rozlišení oblohy či rozlišení nepřímého osvětlení, které by bývalo mohlo vyšší, kdyby nešlo o mezigenerační hru.
Ke konci vývoje se prý tvůrci stejně museli vrhnout na PS3/X360 verzi a vyladit ji, což prý vyústilo ve výsledek, že čtyřka byla na starých konzolích lepší hrou než trojka, zaznamenal web DSOG.