Skip to main content

Far Cry 4 bude mít sedm či osm konců

Nové detaily z EDGE o větvení příběhu.

Sice bychom si nevsadili ani zlámanou grešli na to, že UbiSoft vydá v tu samou dobu v půlce listopadu po boku GTA 5 tři své zásadní hry (Far Cry 4, Assassins Creed Unity, Assassins Creed Rogue), čímž by si sám uškodil. Budeme-li dál žít v bláhové nevědomosti, že se termíny nezmění, existuje o pár důvodů víc, proč se na první jmenovanou hru těšit ještě více.

Časopis Edge nazývá FC4 první Ubisoftí hrou v otevřeném světě od Assassins Creed 2, která mu připadá dodělaná a vymazlená k dokonalosti. Bude mít sedm až osm konců v závislosti na vašem hraní. Vše je nadesignované tak, abyste neměli pocit, že vaše volby nemají valný dopad, jako třeba ve dvojce. S vašimi činy nejsou spojeny žádné odměny, prostě se jen pro něco rozhodnete a změníte tím vývoj hry. Vaše volby ve vyprávění změní příběh a autoři se snažili o to, aby větvení bylo v hlavním příběhu nejvíce, jak to jen bylo možné.

Prý si dělali pečlivé průzkumy, co se hráčům líbilo a nelíbilo na Far Cry 3. Většina lidí prý neopěvovala jeho příběh nebo postavy typu Vaas, nýbrž široké možnosti činností, které mohli provádět v otevřeném světě. Na tuto oblast se proto výrobce ve čtyřce prioritně zaměřuje, abyste měli pocit, že si vytváříte vlastní příběhy ve hře, namísto toho, že vás někdo nutí do nějakého už připraveného. Struktura hlavních misí a příběhu je nadesignovaná tak, aby podporovala otevřený svět, nikoli aby svazovala lineárností a navozovala dojem levelů umístěných do toho světa.

Pokud pomůžete vesničanům, promítne se to na vaší karmě ve vztahu k NPC: dají vám slevy v obchodě a budou bojovat po vašem boku. Dle tvůrců vás to bude nutit, abyste se o NPC starali, namísto jejich ignorování. Umělá inteligence vůbec sehraje ve Far Cry 4 výraznou roli: můžete si zavolat počítačem řízené parťáky, aby vám píchli např. se sejmutím ozbrojeného vozu. Jestliže ho naopak ukradnete vy, umělá inteligence se postará o střílnu a bude pálit do nepřátel, zatímco vy řídíte. Pokud vůz neobsahuje kulomet, AI se posadí vedle vás na místo spolujezdce a bude vás krýt otamtud.

Důležité je také vědět, že vyčištění pevnosti neznamená, že daná oblast je od té chvíle navždy bezpečná. Kyrat totiž zmítá občanská válka, tudíž nepřátelé mohou být neustále někde nablízku. Postupem hry se tak nepřátelská vojska opět probijí do již jednou vámi osvobozených základen. Trochu to připomíná africké Far Cry 2, které za respawn bylo hodně kritizováno, ač tvůrci slibují, že to nebude fungovat stejně jako tamní checkpointy.

Občas dokonce dojde i na situace, že ústřední záporňák Pagan Min pošle vyvražďovací legie do osvobozených pevností, kde je nebudete zajímat vy, nýbrž jejich úkolem bude pouze zabít veškeré civilní obyvatelstvo, zvířata a zničit tam úplně všechno, co se dá. Záleží pak pouze na vás, jestli se s těmito tuhými jednotkami pustíte do boje nebo ne.

Read this next