Fable IV poběží na Unreal enginu?
A proč není Journey pro Kinect odbočkou.
Peter Molyneux při E3 předváděčce Fable: The Journey přiznal, že série Fable používá zastaralý engine. "Proto běží Fable: The Journey na vypůjčeném Unreal Engine 3. Současný engine používaný v Fable už je deset let starý a fakt potřebujeme něco jiného," řekl Molyneux v rozhovoru s Nowgamerem.
Z toho je zřejmé, že pokud se Journey graficky osvědčí, i nadcházející Fable IV by mohlo běžet na stejné licencované technologii od Epicu.
Molyneux mimochodem nebere Journey jen jako nějakou odbočku. "Neříkal bych Journey jen nějaká odbočka, jako by nás nezajímalo. Máme docela utkvělou představu o tom, jaké má být Fable I, II, III, IV a V, je to taková hrdinská sága, ale tenhle příběh teď vyprávět nechceme. Ten vyprávíme s [klasickým xboxovým] ovladačem, [ne Kinectem]," poznamenal.
Jako správný vizionář a znalec souvislostí si Molyneux neodpustil srovnání s tím, jakým způsobem v polovině 80. let příchod myši změnil počítačové hry a dal vzniknout fenoménům jako Doom nebo Quake. Molyneux je přesvědčený o tom, že Kinect může pro videohry udělat totéž.