Skip to main content

Fable III bez ukazatele zdraví

Ze zbraní záporňáka bude kapat krev.

Když Peter Molyneux říkal, že Fable III vás jednou věcí naštve, myslel tím absenci ukazatele zdraví a vůbec celého HUDu. "O blížící se smrti se dozvíte podobně jako v akčních hrách jen změnou barev na obrazovce," řekl designér Lionheadu na X10 prezentaci pro Wired. Ve Fable II se podle něj neosvědčily 2D menu, kvůli nimž hráči příliš neměnili své oblečení nebo zbraně. Proto tyto funkce tentokrát budou nedílnou "součástí hraní", ale jak přesně, to už odmítl prozradit.

Fable III chce klást důraz na větší emocionální propojení hráče s postavou. Jak se nějakou dobu ví, navazovat pouta s ostatními budete dotýkáním se jich - ať už po dobrém nebo po zlém. Kontextově senzitivním tlačítkem pro dotyk na X360 gamepadu (nikoli Natalem) můžete jednou zvednout svou dceru do vzduchu a jindy ji držet za ruku cestou domů. Kdo se rozhodne být záporňákem, může takto chytit žebráka pod krkem, dovléct ho někam a prodat do otroctví.

Další zajímavou vlastností, kterou Molyneux ukázal Wired na X10 prezentaci, bylo takzvané morfování. "Zbraně vašeho hrdiny změní svůj vzhled a atributy postupem času i podle toho, jak je používáte. Pokud zabijete nevinné, bude z nich kapat krev. Když někoho zachráníte, bude ze zbraně sálat žár," vysvětlil. Nikdy se však výzbroj nebude tímto způsobem zhoršovat, jedině zlepšovat.

Fable III dnes bylo znovu potvrzeno na letošní Vánoce.

Update - první obrázky ze hry.

Read this next