Tipy pro Fable III
Které questy neodkládat? Jak se připravit na závěr?
Které questy neminout ani neodkládat?
Fable III (recenze PC verze, recenze konzolové verze) je plné vedlejších úkolů, které postupně přibývají. Většinu z nich lze plnit kdykoli a pokud vás chytla hlavní dějová linie, lze je klidně začít hrát až po úplném finále. Ale existují questy, které se vyplatí udělat hned. A nebo skryté lokace, které je škoda minout. Zde je seznam nejzajímavějších:
1) Hned ve druhém městečku narazíte na quest "Gnomes are Great" (v české verzi "Trpaslíci jsou skvělí"). Tento úkol doporučuji splnit co nejdříve, nejlépe ihned. Chvíli po splnění se odemkne jeho druhá část, která má sběratelskou podobu. Takže budete po celém Albionu hledat fůru trpaslíků. Aktivujete-li tento quest hned na začátku, většinu z nich naleznete v průběhu hry. Pokud tento úkol odložíte na konec hry, asi se vám již nebude chtít prohledávat všechny lokace znovu.
2) Cikánský tábor, odkud jste ve Fable II začínali své dobrodružství, se ve třetím díle nachází v lokaci pojmenované Millfields. Ale jak si při první návštěvě všimnete, přístupový most je dávno zhroucený a přejít jen tak snadno nelze. Ale brzy se před neexistujícím mostem objeví quest, se kterým také neotálejte. Za 750 zlaťáků budete mít možnost zafinancovat postavení nového mostu. A ten vás přivede do úplně nové lokace Driftwood. Jedná se o jednu z lokací, které lze úplně minout a i po dohrání hry mít stále zamčené a nedostupné na světové mapě. Což by byla škoda.
Do Driftwoodu se vyplatí pravidelně vracet. Postupně se zde vyskytne několik úkolů, které celou lokaci úplně změní. A až celou lokaci přebudujete, dostanete se i k terčíku, který byl doposud nedostupný na malém ostrůvku. Když jej přes celé souostroví proženete, získáte pár pokladů.
3) Druhou lokací, kterou lze úplně minout je Sunset House. Lze se do ní dostat z Mourningwoodu. Tedy části světa, kde jste v pevnosti stříleli dělem po hordách nepřátel. Cestu do lokace naleznete hned za velkým hřbitovem. Při cestě od pevnosti se nachází na levé straně. Nalezení jako takové není těžké. Ale tato vedlejší lokace skrývá mnohá tajemství, která lze snadno minout, pokud náhodou přijdete ve dne.
Ve dne uvidíte jen běžnou nezajímavou lokaci se zbořeným domem. Ale název Sunset House napovídá něco o západu slunce. Proto si svůj příchod načasujte na noční hodiny. Lokace se změní a strašidelný dům přes noc stojí. Pokud se chcete dostat dovnitř, běžte k altánku, kde lze v noci měnit pozice soch. Ty musíte nastavit tak, aby odpovídaly pózám jako ve dne. Pokud se vám nechce pamatovat rozestavění soch tak napovím, že u každé soše stačí změnit pózu přesně čtyřikrát. A dům je odemčen.
Při zkoumání vnitřku naleznete ložnici, která přímo svádí k přespání. Což v této lokaci udělejte. Dočkáte se speciální unikátní části, kterou nebudu vyzrazovat. Ale nenechte si ji ujít. Stejnou minihru jinde ve Fable III nepotkáte. Po probuzení z domu neodcházejte. Tajemství záhadného domu tímto stále nekončí.
Pokud nyní přijdete k velkému zrcadlu, zjistíte, že hlavní postava se nezrcadlí a místo ní v odraze poletuje lebka. Při bližším prozkoumání zahlédnete, že na zdech za zrcadlem jsou vyznačeny zářící předměty, do kterých je nutno lebku zasunout. Vzhledem k tomu, že lebka zrcadlí váš pohyb, choďte po místnosti tak, aby se lebka za zrcadlem dostala na vyznačená místa. Tím se zrcadlo aktivuje a můžete se přes něj dostat do zrcadlové verze záhadného domu.
Ve vstupní hale domu za zrcadlem naleznete lístek s poznámkou vyzývající k vystřelení do předmětů, které se v obou verzích domu liší. Tím jsou zelené koule v obou verzích vstupní haly. Střelte do nich a odemknete dveře k finální truhle s epickou zbraní. S ní můžete vítězoslavně odejít. Protože všechna tajemství podivného domu máte za sebou.
Jak se vyhnout těžkým volbám v závěru?
V závěru Fable III jste postaveni před dva úkoly, které se z velké části vylučují. Pokud tedy nejste dobře připraveni. Na jednu stranu máte být hodným králem. Ale plnění požadavků poddaných znamená značné škrty ve státním rozpočtu. Na druhou stranu musíte během omezené doby (omezené počtem questů, ne herní dobou) nastřádat co nejvyšší sumu na vybudování armády a připravení se na nevyhnutelnou válku. Pokud chcete zachránit maximum obyvatel Albionu, je třeba nastřádat celých 6.500.000 zlaťáků.
Jak z toho ven? ("Co sto? Dvě stě!", jak by odpověděl jeden kamarád) Odpověď je v principu jednoduchá, ale realizace dá více zabrat. Našetřete si dostatek vlastních peněz, kterými poté utáhnete jak státní kasu, tak přání věčně nespokojené spodiny. Chcete-li vyhovět všem, nachystejte si alespoň tučných deset melounů.
První rada: Hrou se nežeňte. Čím déle ji budete hrát, tím více peněz nastřádáte. Poslední chvíle, kdy se lze finančně připravit, je ve chvíli, kdy do útoku zbývá 121 dní. Tedy přesně okamžik, kdy vám váš finanční poradce dá na zváženou, zda podpoříte místní ekonomiku ze svých peněz, nebo ji necháte padnout. Po této volbě máte ještě naprostou svobodu. Jakmile ale přistoupíte k trůnu, tak již nic nestihnete..
Druhá rada: Maximálně investujte do nemovitostí od okamžiku, kdy se realitní možnosti zpřístupní. Kdo hrál druhý díl, ví o co se jedná. Každý domek či obchod lze zakoupit a pronajímat. Tím si zajistíte pravidelné příjmy. Ze začátku směšné. Ale když všechny peníze opět investuje do dalších maringotek, příjmy lehce narostou. A čím víc domů koupíte, tím víc vyděláváte, tím více domů můžete koupit a příjmy rostou geometrickou řadou.
A i když se po prvních zkušenostech může zdát nákup domů zbytečný, protože ten skoupený cikánský kemp skoro nic nesype. Tak ke konci hry pravidelného skupování Albionu se budete rochnit v penězích jak Strýček Skrblík. A v kombinaci s první radou jde v zásadě o jediný spolehlivý způsob jak částky 6.500.000 plus výdaje na rozmary občanů dosáhnout. Samozřejmě existuje i možnost prachy vybrnkat na loutnu. Ale ta je jen pro úzkou skupinku masochistů.