Skip to main content

Expanze služby PlayStation Network

PSN logo bude také v Bravia televizorech?

Na CES, veletrhu spotřební elektroniky v Las Vegas, potvrdil šéf Sony - Kaz Hirai, zájem společnosti o další expanzi služby PlayStation Network. Tedy její rozšíření za hranice herního světa a konzolí PS3 a PSP.

Sony má v tomhle případě zajímavou vizi, ve které se PlayStation Network - trochu po vzoru konkurenční filozofie Microsoftu (Live Anywhere), rozšíří na další produkty, jako jsou Bravia televizory, či Vaio laptopy.

Každý uživatel by pak na PlayStation Network měl vlastní unikátní ID a heslo, se kterým by operoval a vystupoval napříč všemi platformami, resp. Sony kompatibilními produkty. S čímž mimo jiné souvisí univerzální využití PSN virtuální peněženky.

Aby mohl být tenhle nápad dobře uchopen a doveden ke zdárnému konci, je tu nově vzniknuvší divize uvnitř Sony - Sony Network Entertainment, Inc. Snad se jí povede lépe, než herní divizi, jakkoliv si v Sony aktuálně pochvalují prodejní výsledky konzole PS3 ze závěru roku.

Za posledních pět týdnů roku 2009 se totiž mělo v celosvětovém úhrnu prodat přes 3.8 milionu kusů PS3 (z toho 1.7 milionu v USA), což má být o 76% více, než za stejnou časovou periodu v roce 2008. Tudíž nepřekvapí prohlášení, že letošní Vánoce byly pro PS3 rekordní - za čímž měly být především tituly jako Uncharted 2, Assassin's Creed II, Modern Warfare 2 či Final Fantasy XIII (Japonsko), které vysokému zájmu o konzoli napomohly.

Read this next