Exodus z UbiSoftu má mít dalekosáhlé důsledky na vývoj her
Kdo všechno utekl?
Magazín Axios přišel s vlastním zjištěním, kterým se francouzský vydavatel samozřejmě nikde nechlubí, ale prý to v budoucnu bude mít značné dopady na vývoj příštích her.
Hromadný odchod zaměstnanců z UbiSoftu nazval za bezprecedentní situaci. I ti, kteří tam zůstali, mluví o nevídaném počtu výpovědí, částečně i kvůli nevyřešeným aférám se sexuálním obtěžováním, špatnému klima na pracovišti, nízkým platům a frustraci z kreativního směřování firmy, které tlačí NFT a živé služby.
Ze zkušených vývojářů na seniorních pozicích, kteří byli nejvýše v titulcích nedávného Far Cry 6, jich prý odešlo minimálně pět. Z padesáti hlavních autorů loňského Assassins Creed Valhalla jich je pryč dvanáct.
Odcházet mají také zaměstnanci UbiSoftu na nižších a středních pozicích, například ze studií v Montrealu a Torontu to údajně v uplynulých šesti měsících mělo být přes 60 lidí, i kvůli lákavým nabídkám od konkurence v dané oblasti.
Dání sbohem prý způsobuje, že dochází ke zpoždění projektů či jejich zaseknutí. Někdo se prý snažil vyřešit problém v existující hře, ale ve firmě neměl být k nalezení už nikdo, kdo by znal ten specifický systém a mohl to opravit.
Oficiálně udávaná fluktuace v UbiSoftu činí 12 procent, což je méně než v Activision Blizzard, kam se při masivním náboru noví zaměstnanci též moc nehrnou. Možná i proto byl nedávno ohlášen remake Splinter Cell ve velmi raném zárodku.