Exkluzivity už prý nejsou tím, čím bývaly
Vysvětluje bývalý šéf Microsoftu.
Jedním z důvodů, proč si NEkoupit Xbox One, je klesající počet exkluzivních her (na rozdíl od situace na PS4). Všechny velké obvykle vycházejí paralelně pro PC a X1.
Proč tomu tak je, objasnil veterán a bývalý evropský xboxový boss Phil Harisson v rozhovoru pro Eurogamer na barcelonské konferenci GameLab:
"Jak MS, tak Sony se potýkají s tou samou výzvou, kterou jsou raketově rostoucí náklady na vývoj her. Stouply tak dramaticky, že musejí hry vydávat na vícero platforem, aby byla šance, že něco vydělají."
Ekonomická udržitelnost modelu, že vyrábíte hry pouze pro vlastní zařízení, je prý čím dál složitější.
Harisson sice nepopřel, že by exkluzivní hry úplně nefungovaly, ale... "V mnoha případech už nejsou tím, čím dříve bývaly."
Není přitom jasné, na co přesně naráží. Je docela pravděpodobné, že hovoří o exkluzivitě Rise of the Tomb Raider (Alza.cz). Ta stála Microsoft spoustu peněz, vyvolala hodně nenávisti na jeho adresu, ale pak nefungovala tak, jak by správně měla, když to prodejně na X1 nebyl žádný trhák (to až později s uvedením na PS4 a PC).