Skip to main content

Exkluzivity Epicu neskončí, dokud Steam nezmění rozdělení tržeb

Těžit z nich budou hráči.

Není to nějaká převratná novinka, spíš jen zopakování starých známých pravd. Přesto jde pořád o aktuální téma, vzhledem k čím dál více exkluzivitám této platformy.

Šéf Epicu Tim Sweeney zopakoval, že s (jimi placenými) exkluzivitami na obchodě Epic Games Store neskončí, dokud Valve spravelivěji nezmění rozložení tržeb na Steamu. Tam to funguje tak, že 30 procent si bere distribuční systém Valve a zbylých 70 procent připadá vývojářskému studiu.

"Jsme přesvědčeni, že exkluzivity jsou jediný způsob, jak tento status quo změnit a jak do budoucna ovlivnit celý herní průmysl k lepšímu," uvedl v reakci na Twitteru.

Uznal, že exkluzivity jsou pro některé fanoušky Steamu nepopulární, nicméně opravdu fungují a ve výsledku z nich těží hlavně hráči. Protože vývojáři mohou investovat více získaných prostředků do svých příštích titulů, namísto aby se o peníze museli dělit se Steamem, který představuje takové zásadní zdanění celé branže. S tím nezbývá než souhlasit, protože peníze získané z Free-2-Play Fortnite či z licencování Unreal Enginu dává Epic různým studiím za exkluzivitu na Epic Games Store, díky čemuž mohou vznikat kvalitnější indie hry.

Sweeney jinak pochválil ostatní nezávislé obchody za dobrou práci, nicméně žádný z nich (nepočítaje ty od EA, Activision či UbiSoftu) nedosáhl aspoň pěti procent podílu na trhu.

"Nyní jen musíme nějaký čas počkat, než si výrobci her udělají aktualizované kalkulace, které už budou čerpat z rozložení tržeb 88% (tvůrci) vs. 12% (Epic), což posléze povede k vyšším investicím do vývoje a snížení nákladů. I pokud by naše exkluzivity zařídily zlepšení podmínek na jiných obchodech, pak to bude úspěch," dodal.

Read this next