Skip to main content

Eurogamer má nový upravený design

Seznamte se s tím, co a proč se změnilo. Není toho málo.

Možná jste si všimli, že od včerejšího odpoledne se stránky Eurogameru mírně změnily. Stávající design byl sice při spuštění v roce 2011 nadčasový, leč trendy pádí rychle kupředu a mění se i potřeby redakce či chování čtenářů. Nejen proto jsme usoudili, že to chce vzhled webu trochu osvěžit, i aby ladil s minulý měsíc redesignovanou mobilní verzí.

Sami vidíte, že se nejedná o nějakou dramatickou změnu, spíš naopak. Drželi jsme se starého dobrého hesla "Když něco funguje, neměň to", nehledě na fakt, že koncept řazení obsahu dle popularity stále v herní branži patří mezi odvážné výjimky. Přesto bychom vás zde rádi upozornili na některé hlavní úpravy homepage a nové prvky v desktopové PC verzi, které by vám měly zpříjemnit čtení a celkové používání. Přínos některých změn se přitom naplno v praxi projeví až časem.

  • Nové řešení staršího populárního obsahu - šest nových bloků tříděných podle kategorií ve spodní části homepage (namísto málo žijícího výpisu uprostřed), aby příležitostným čtenářům nic klíčového neuniklo. Mezi ně jsou zařazeny nově i bloky věnované některé zrovna populární hře (teď nejčtenější obsah o Titanfall a Dark Souls 2), podle tagů (např. Dobré ráno, Glosy), sekcí (např. jen nejžádanější videa), diskusí či platforem, a to vše může být řazeno různými způsoby (viz obrázek). Redakce má k tomu po ruce nové nástroje, takže tento blok se bude průběžně měnit, i se třeba dá v případě nutnosti šoupnout výše na homepage.

  • Zkrácení délky homepage - odstraněno automatické nekonečné scrollování po najetí naspod stránky, defaultně se teď zobrazuje obsah za méně minulých dnů, ten další až na vyžádání uživatele, abyste se v tom neutopili.

  • Nová úprava stránek s veškerým obsahem k určité hře (příklad) - hezčí hlavička, nový sloupeček vlevo se všemi chronologicky řazenými novinkami, vpravo nahoře výběr nejpopulárnějších článků všech dob o dané hře a až pod tím přehled veškerého obsahu napříč sekcemi s možností jejich dalšího třídění dle typu. Na tyto stránky "vše o hře" se vždy podíváte jedním klikem přes název hry vlevo nahoře, případně přes vyhledávání.

  • Tenčí sloupečky v horní části homepage - nejvíce sledované oblasti s čerstvými aktualizacemi (vpravo) a s právě nejpopulárnějším obsahem (vlevo) už na sobě nejsou tak nalepené, aby mohly dýchat, což dává webu modernější vzhled a podobá se tím stylu mobilní verze. Nově jsou také řešeny teaser obrázky, např. reagují svou výškou na délku textu apod.

  • Pohodlnější listování archivem minulých dnů - publikujeme toho každý den tolik, že nebylo těžké se v něm ztratit. Nyní bude zpětné procházení toho zásadního za dřívější období snazší, když poznáte velkým obrázkovým teaserem a větším nadpisem vždy dva nejčtenější články každého dne z archivu (po rozkliku níže na homepage). Pod tím jsou v daném dnu o trochu menší úpravou středně populární články a pod tím už bez obrázků výpis ostatního obsahu z daného dne, nově ve třech sloupečcích vedle sebe pro ušetření místa.

  • Drobné změny - mírně upravený font pro titulky článků, karma u komentářů za lomítkem zobrazuje celkový počet hlasujících čtenářů pro plus či minus, různé optimalizace pro SEO, nad nadpisem článku vždy zobrazeny platformy a související sekce, vpravo na homepage sekce "Nemělo by vám utéct" s nejdůležitější recenzí uplynulých dnů a možností koupě, automatické udělání hyperlinku v příspěvku v diskusi po vložení nějaké adresy atd. atd.

Facelift designu vznikl ve spolupráci s kolegy z deseti poboček Eurogameru, speciální podíl mají Tom Bramwell a Craig Munro. V těchto chvílích ještě na pozadí provádíme různé optimalizace a ladění (vedle vymýšlení dalších vychytávek, které nás trkly až po nasazení), takže, prosíme, omluvte, pokud by v příštích dnech něco chvilkami zlobilo, nebo nám to nahlašte.

Věříme, že se vám upravený vzhled Eurogameru líbí a budeme se těšit na ohlasy na redakce@eurogamer.cz nebo v komentářích.

Jan Doskočil,

Managing director, Eurogamer.cz

Read this next