Čeští vývojáři z BadFly vyhrožovali novinářům, aby nepsali špatné recenze
Ajaj.
Vývojáři sci-fi střílečky Dead Effect 2, která nedávno vyšla na PlayStation 4 a Xbox One, podle všeho vyhrožovali novinářům, aby nepsali špatné recenze.
BadFly Interactive jsou česká vývojářská firma se sídlem v Uherském Hradišti a PS4 verze jejich hry vyšla teprve tento týden. Na Steamu je k dispozici ale už od května 2016.
Spoluzakladatel a kreativní ředitel Lubomír Dykast, který dříve pracoval v 2K Czech, poslal herním webům e-mail s nabídkou kódu hry k recenzím, což se dělává, když chce někdo, aby se o jeho hře vědělo. Tyto e-maily ale obsahovaly nečekanou hrozbu.
Potud je ještě všechno v pořádku. Indie vývojáři rádi upozorňují, že na hře nepracovalo tisíc lidí jako třeba na sérii Assassin's Creed.
To už je trochu problém. Vlastně BadFly říkají, že když napíšete špatnou recenzi, dostanete u nich ban.
Když se celá kauza objevila na COGconnected, Martin Pospíšil z BadFly přiznal, že to byla chyba a že chtěli prostě jen říct, že jsou malé studio. Poučili se, podle jeho slov, ze své chyby. Chtěli hlavně říct, že schválně vytvořili béčkově hororovou střílečku, ale někteří recenzenti je porovnávají s Left 4 Dead nebo Mass Effect. "Existují recenzenti, kteří jsou spíše trollové píšící neobjektivní recenze. Ta poslední věta byla určená jim. Nechtěli byste posílat hru zadarmo někomu, kdo bezdůvodně zničí vaší hru v recenzi. Každá negativní recenze může mít na studio velký vliv, zejména pokud vyjde ještě před vydáním hry." Tak jako tak ale větu z e-mailu vyjmuli.