Skip to main content

Český samuraj i ten japonský hodnotí věrnost Ghost of Tsushima

Jaké oblasti hry ustoupily zábavnosti?

Tohle téma se vzhledem k námětu hry vyloženě nabízelo a hozenou rukavici zvedli jak u nás, tak v zahraničí.

Nejprve to byl časopis Reflex, který si o aktuální PS4 exkluzivitě Ghost of Tsushima popovídal s mistrem bojových umění Jakubem Zemanem.

Ve více než půlhodinovém videu sympaticky vysvětlil, proč byste ve hře správně neměli narazit na katanu, jelikož tato zbraň byla v Japonsku až o stovky let později. "Ale je to produkt zábavního průmyslu, nikoli dokument National Geographic," chápe.

Protože se Zeman podílel na jednom projektu v souvislosti s Kingdom Come, říká, že v soubojích by záleželo, jestli měli Mongolové nějaké brnění nebo ne. Pokud by se bojovalo beze zbroje, vypadalo by to prý ve skutečnosti jako ve hře.

Vysvětlil také, že Ghost of Tsushima sedí v technice, jakou se čístily meče od krve nepřátel. Pokud by totiž ten zakrvácený dali zpět do pochvy, pak by tam krev ztvrdla a meč by nešel příště snadno vyndat.

Watch on YouTube

BuzzFeed zase odchytil Daniela Ebihara, experta na japonské meče a instruktora Kendo či Yado, který v Ken-Zen institutu učí japonské bojové umění.

"Dostal jsem se k tomu tak, že můj otec trénoval během pauz na oběd. Vyznavači Kendo bojují, jen když to je nutné, nesnaží se o boj kdykoli za každou cenu."

Při pohledu na záběry z hraní říká, že oblečení v Ghost of Tsushima nesedí, postava prý vypadá jako samuraj z nějakého jiného historického období. Když se prý dva samurajové potkali, nezačali hned bojovat, spíš se vzájemně pozorovali a snažili se zjistit, jak se oponent cítí. Dle výzbroje se zjistilo, jak vysoká třída samuraje to je.

Když hrdina hry aplikuje stealth postup proti bídným banditům, je to prý v pořádku, protože správný samuraj mohl zvolit jakoukoli taktiku, když byl sám proti přesile, nebylo to tedy nic nečestného. Střelba z luku na střední vzdálenost je prý také zpracována v pohodě.

Watch on YouTube

Read this next