Český Microsoft tvrdí, že prodej Xbox One se u nás vyvíjí velmi dobře
Bude Kinect rozumět naší řeči? Funguje Netflix? Proč došlo ke zpoždění? Na co chce nalákat? A jak X360?
Marketingová manažerka českého Microsoftu Veronika Brožová dostala nezvykle volnou ruku v komunikaci k příležitosti včerejšího domácího uvedení Xbox One. Díky tomu jsme se z jejího vypozvídání čtenáři serveru iDNES dozvěděli hodně nových informací, které se týkají specificky našeho trhu, což je vždy vítané. Stručně shrnujeme pouze to nejzajímavější, co tam řekla:
O odbytu konzole v ČR: "Předobjednávky "Day 1" bundlů se vyvíjejí velmi dobře, takže se nízkých prodejů nebojíme, a věříme, že Xbox One má na českém trhu své místo. Číslo dovezených konzolí (na české IP adrese) známe přesně a není nikterak závratné."
O opožděném startu u nás: "Nejsme klasická výrobní společnost, máme omezené kapacity. Vážíme si toho, že naši fanoušci počkali až na oficiální vydání Xbox One v České republice. Nelze vyrobit dokonalou konzoli na "day one" a za uplynulé měsíce jsme dokázali konzoli vylepšit jak systémově, tak o zhruba 10 procent zlepšit výkon."
Proč si vybrat právě Xbox One?: "V tuto chvíli máme největší počet exkluzivních titulů se skutečně oznámeným datem vydání".
Podpora češtiny pro Kinect: "Bohužel čeština nepatří mezi světové jazyky, a i díky náročnosti diakritiky a výslovnosti je její implementace značně komplikovaná."
Netflix někdy v ČR? "Bohužel služby jako Netflix nedokážeme ovlivnit, jelikož jde o filmová práva, která jsou v České republice velmi komplikovaná, a společnost Netflix není schopná se s místními vlastníky práv domluvit."
Výsledky X360 u nás: "Xbox 360 vyhrál v prodejích troje poslední Vánoce a za poslední rok získal 45% podíl trhu mezi herními konzolemi. Což v případě pouze jedné generace na trhu oproti oběma naším konkurentům považujeme za velký úspěch."
Kompletní rozhovor iDNES, kde je mimojiné návod na přechod na český účet pro dřívější majitele konzole, vyjádření k výpadku Xbox Live, vypíchnutí domácí hry Space Engineers (první taková pro novou generaci konzolí), definice typického uživatele Xbox One (kupodivu hardcore hráč, už ne TV maniak), o zvyknutí si na hlasové ovládání Kinectem či pohybem v sedě, čtěte na této adrese.