Skip to main content

Český Claw Hunter chce na Kickstarteru až moc peněz

Předimenzované vlastnosti.

Singleplayerové dobrodružství na ostrově plném dinosaurů, inspirované Uncharted, Tomb Raiderem či The Dig, prosí o vaši pomoc. Včera večer rozjetá kampaň na Kickstarter na Claw Hunter požaduje 800 tisíc amerických dolarů.

V přepočtu tedy přes dvacet milionů korun, z nichž by ale na vývoj šla jen polovina a zbytek by padl na dárky, daně či poplatky. To je dost nemilé a kvůli tomu raději už mnozí Kickstarter vynechávají, raději jdou rovnou na Steam přes Early Access v postupně rozšiřované a dodělávané hře, s čímž slaví značný úspěch (viz třeba domácí Novus Inceptio).

Šéf projektu a investor Jiří Adamec zatím prý do hry vložil ze svého 40 tisíc dolarů, za něž má být nyní hotova většina grafiky (na Unreal Engine) a některé mechanismy. Členové týmu dosud dělali bez odměny či za nízkou výplatu, protože "věří v unikátnost projektu".

Slibuje 20 hodin zábavy a 30 unikátních dinosaurů pro PC na květen 2019, tedy za dva roky odteď (už nyní se však při překročení částky přímo na KS mluví o pravděpodobném zpoždění). A pokud by se náhodou vybralo o sto tisíc dolarů více, vznikly by i verze pro PS4 a X1 pouhých pár měsíců poté (již v srpnu 2019).

Podle našeho názoru je poptávaných 800 tisíc dolarů (do konce dubna) velmi přemrštěná částka (při vší úctě nejde o druhého Briana Farga či Chrise Avalona). Stejně tak je na Kickstarteru naslibováno až přehnaně moc vlastností hry, které se vzhledem k pouze malému týmu vývojářů, který se dá spočítat na prstech ruky, nedají za tak krátkou dobu v praxi stihnout. Lepší by bylo shánět třeba poloviční částku za hru trochu menších ambicí a zbytek si nechat na příště či do DLC, zvlášť když hlavní autor má zatím zkušenosti pouze s 3D grafikou a outsourcováním do Mafie.

Jako by snad Claw Hunter trpěl megalomanskou nemocí jak kdysi první Flashpoint či Mafia a nenašel se nikdo, kdo by rozsáhlý designový dokument střízlivě prošel a vyškrtal z něj věci, které nejsou hned do začátku lehce realizovatelné či za dané konstelace stihnutelné. Možná by to chtělo se držet více při zemi a nenavymýšlet si mraky herních prvků skoro jak ve Far Cry Primal (tři postavy se svými specifiky, detailní encyklopedie, různý styl bojů, stealth s pastmi, ovládání dinosaurů, vyrábění předmětů z nasbíraných surovin, akrobacie, řízení se všeho v herním světě denním cyklem atd.), když nejsme druhý UbiSoft se stohlavými pobočkami. Dan Vávra by asi mohl vyprávět a ten navíc disponoval penězmi od Bakaly i šikovnějším marketingem...

Ač zapáleným autorům samozřejmě držíme palce a jen se spuštěním tohoto Kickstarteru museli mít strašně práce, vzali to bohužel úplně za špatný konec (aspoň že vyhodili ten mulťák), model starý mnoho let, zatímco herní branže už je teď někde jinde. Více o Claw Hunter v našem dřívějším zpravodajství.

Read this next