Skip to main content

České kamiony v žebříčku prodejnosti předstihly E3 hity s nákladnou propagací

Nechápou to ani ve světě.

Takový úspěch se nekoná každý den, byť to není zdaleka poprvé, viz Kingdom Come a další hry.

Tento týden vypuštěné rozšíření Washington pro starší American Truck Simulator se v globálním žebříčku prodejnosti na Steamu vyhouplo na přední pozice a za sebou nechalo předobjednávky her jako Cyberpunk 2077 či DOOM Eternal.

Je to zajímavé hlavně v tom, že oblíbené české kamiony od SCS Software dokázaly v prodejních číslech porazit AAA hry, které mají za sebou multimilionové propagační kampaně během E3 a velkou viditelnost na konferencích či na reklamních plochách okolo výstaviště v Los Angeles. Nemluvě o angažování Keanu Reevse či banneru na hlavní stránce Steamu.

Někdo samozřejmě může namítnout - a bude mít pravdu - že se nedá srovnávat aktuálně uvolněná hra (datadisk za nižší částku) s předobjednávkou něčeho za plnou cenu, co vyjde příští jaro či na Vánoce. Pádným argumentem je také to, že spousta lidí nepochybně koupila Cyberpunk 2077 jinde než na Steamu - ať už u lokálního obchodníka v krabicovce díky bohatým bonusům, nebo na GOG, aby sto procent tržeb šlo CD Projektu Red na jeho podporu.

Přesto takový výsledek stál za pozornost například Kotaku nebo Tomáši Dudovi, obchodníkovi ze studia na pražském Kačerově:

"Nemohu dýchat, jsme první, prodáváme se lépe než Cyberpunk. V této době okolo E3 se všichni bojí vydávat jakékoli hry či DLC, které tam nejsou přítomny. No a podívejte se na to..."

Gratulujeme!

Watch on YouTube

Read this next