Červený kříž by chtěl, aby se ve hrách trestaly válečné zločiny
A čeští vývojáři z Bohemia Interactive s tím například souhlasí.
Ve válečných hrách by se nemělo střílet do civilistů nebo zdravotního personálu, také by se neměli mučit zajatí nepřátelé. To je stanovisko Červeného kříže, které chce, aby se tato skutečná pravidla ve válečných konfliktech dodržovala také ve videohrách.
Sám Červený kříž pak podle všeho spolupracuje přímo s vývojáři a má několik partnerů. Mezi prvními byla česká vývojářská firma Bohemia Interactive, která pracuje na vojenském simulátoru ARMA. Jelikož ale dělá také vojenské simulátory pro americkou, britskou nebo australskou armádu, šlo i o velmi dobrý PR tah.
Červený kříž již dříve kritizoval některé vojenské hry za to, že obsahují jednak úmyslné útoky na civilisty, používání nepřiměřené síly v obydlených oblastech, nebo se jim nelíbí ani používání protipěchotních min či sbírání identifikačních známek zabitých nepřátel. Takové věci se ve skutečném konfliktu dělat nesmějí a tak by neměly být, podle nich, ani ve hrách.
Dokonce uvádějí příklad nevhodné pasáže z Battlefield 3, ve které hráči zničí celé patro obydleného hotelu, jenom aby odstranili jednoho odstřelovače. Na druhou stranu se jim ale líbí hry jako ARMA II nebo Call of Duty, kde je střelba do civilistů postihována.