Šerm v Kingdom Come nebude vtipem jako v hollywoodských filmech
Nový deníček Vávry a Bocana.
Nezvykle v neděli pozdě večer vypustili Warhorse v pořadí třináctý videodeníček, který se věnuje jejich přístupu k šermu ve hře. Jak říká Dan Vávra, chtěli se vyvarovat zpracování jako v hollywoodských filmech, které považují za vtip. Najali si proto dva specialisty, kteří jim s implementací bojů do hry pomáhají: Petr Nůsek z agentury ARGO, který vedle muzikálů či divadelních her paradoxně spolupracoval i na některých filmech v Hollywoodu, a Robert Waschka z Dům rytířských ctností.
Oba jim ukázali, jak probíhá opravdové šermování, což citelně ovlivnilo uvažování vývojářů, protože ve skutečnosti prý funguje úplně jinak, než jak to vídáme v televizi. Lidé ze šoubyznysu totiž obvykle mají úplně jiné požadavky než tvůrci Kingdom Come, kteří se snaží o autentický zážitek. "Pokoušíme se o co nejvíce realistické zpracování, zároveň jsme museli v bojových sekvencích učinit některé kompromisy," uvedl Nůsek.
Viktor Bocan z Warhorse následně přiznal, že sice natočili bezvadný testovací motion-capture, ale nešla jim z něj udělat hra. Proto se pustili do hledání šermíře, který je zároveň hráčem, aby našli nějaké řešení. Tím byl šéf brněnské školy šermu a evropského boje, který se nejprve zabýval choreografií z historického pohledu a pak to mnoho hodin ladili s designérem hry, v čemž hrálo roli i to, že pohyby a zbraň sledujete z vlastních očí.
Ve zbytku deníčku Dan Vávra hovoří o mýtech týkajících se středověkého brnění - konkrétně ohledně jeho váhy, že není tak těžké, jak si mnoho lidí myslí, a proč bylo s mečem potřeba mířit do míst mezi dvěma částmi brnění. Kingdom Come vyjde pro PC, PS4 a X1 koncem prázdnin - objednávejte z Alza.cz.