Epic si stěžuje na zkostnatělé platby na konzolích
Vyzývá k inspiraci Applem a Free2Play.
Pokud Sony, Microsoft a Nintendo něco rychle nezmění na současných platebních modelech na konzolích a svému přístupu k tété oblasti, bude zle. Myslí si to prezident Epicu Mike Capps, podle nějž je dosavadní politika výrobců konzolí zastaralá a zkostnatělá.
"Příjmy z her se změnily na model mikrotransakcí a na model jejich vnímání jako služby. Výrobci konzolí si na to konečně už musí zvyknout. Musí být schopni přijít s něčím, kde si lidé budou moci kupovat obsah za pár korun, a kde každý obsah nebude muset být složitě a dlouho schvalován," prohlásil Capps v rozhovoru pro Develop.
Šéfa Epicu, posilněného úspěchem Infinity Blade na platformě iOS a s rozšířenými obzory díky spolupráci s Applem, štve současná cenová politika výrobců konzolí: "Momentálně nám ani nedovolí změnit cenu virtuálního obsahu ani stanovit cenu. Tento přístup v dnešním světě nebude slavit úspěch".
Došlo dokonce i na varování, že pokud se s tím něco nezmění, budou jim odcházet vývojáři na PC, kde mají v cenotvorbě úžasnou svobodu, například na Steamu.
Zareagují na to Sony s Microsoftem ještě na PS3/X360 nebo se vytasí s nějakou obdobou AppStore až na příští generací konzolí? To by mohlo být pozdě...
Ostatně za vše hovoří dnešní zpráva pravící, že Nintendo zaznamenalo ztrátu v hospodaření poprvé za 30 let, když se namísto předpokládaného zisku vyklubala ta samá částka, akorát že na straně ztrát. Handheldu Nintendo 3DS se dosud prodalo 6,6 milionu kusů a bude mít co dělat, aby splnilo plán 16 milionů do konce března 2012. Co je téměř jisté, že nedokáže, je dostání záměru prodat 70 milionů her pro 3DS, když dosud jsou "jen" na 17,5 milionech kusů.