Epic říká, že PS4 je jako nejlepší herní PC, producent z EA nesouhlasí
V EA zase říkají, že Sony šlo do levnějších komponent.
Ačkoli je na první pohled patrné, že Unreal Engine 4 běžící na PS4 není zdaleka tak vizuálně povedený, jako na drahém PC, viceprezident Epicu Mark Rein říká, že se vyrovná nejlepším PC.
"Myslím, že Sony udělalo velice dobrý krok v tom, že vybudovalo vlastně vylepšenou PC architekturu. Nesmíme zapomínat, že máme šestnáctkrát více paměti než v PlayStation 3 - to je hodně podstatné. Když víme, že takové možnosti bude mít každý přístroj, můžeme dělat šílené věci," řekl na setkání GDC.
Porovnává to také s PC s Windows, kde má většina lidí 32-bitový systém, který má omezený počet použitelné operační paměti, takže podle něj PS4 překoná většinu uživatelných PC.
Příliš s ním nesouhlasí ale Ben Cousins, producent z EA, který pracoval například také na Battlefieldu. Ten si myslí, že Sony si zvolila levnější hardware, aby mohla konzoli prodávat za nižší cenu a dostala ji k většímu počtu zákazníků.
Podle něj se bude PlayStation 4 na začátku prodávat za nižší cenu, než se začalo prodávat PS3, protože chtějí, aby si konzoli hned ze začátku kupovali i běžní zákazníci, nejen hardcore hráči. "Zdá se, že mají levnější hardware než posledně, což může být jejich obrana proti tomu, že očekávají, že se nebude nová konzole tolik kupovat nebo chtějí rychleji dosáhnout zisku, protože na tom není Sony finančně nejlépe."