Epic: Pořád jsme PC společnost
Vedení Epicu obhajuje PC.
Viceprezident Epicu, Mark Rein stále trvá na tom, že Epic PC neopouští a že se stále jedná o PC společnost.
„Myslím, že naše opuštění PC platformy je jen mýtus, prostě to není pravda.“ Řekl Mark.
Dále vysvětluje situaci s Gears of War: „Bulletstorm vychází na třech platformách. Jen jsme teď byli v situaci, kdy naši největší značku vydával držitel platformy. A ona je to taky značka, která je svým designem výrazně zaměřena na konzole.“
Nemáme si prý plést Gears of War se vším ostatním, co Epic dělá, tvrdí Mark. „Lidé si myslí, že když chceme dělat jednu věc velmi, velmi dobře a ne sto věcí ledabyle, že tím něco zanedbáváme.“
Nedávno Rein prozradil, že i Epic pokukuje po mikrotransakcích a hrách za menší peníze. Podle něj jsou mobilní platformy „konzolemi budoucnosti.“
„Upřímně si myslím, že Bulletstorm a vývojový kit pro Unreal nás zase etabluje v PC světě coby velkého hráče.“ Uzavírá myšlenku Mark.
Toť stanovisko viceprezidenta Epicu. Ještě nedávno se ale prezident Epicu, Mike Capps, vyjádřil sice podobně, ale mnohem důrazněji a upřímněji:
„Pirátství mělo na PC svůj dopad. Když vrátíte čas o šest let zpět, Epic byla PC společnost. Udělali jsme jen jeden PS2 titul, což byl port Unreal Tournamentu. Jinak jsme dělali všechno pro PC. A když si teď čtete fóra, lidé se ptají, proč nenávidíme pc? Proč jsme jenom konzolová společnost? Proč asi? Protože na konzolích jsou peníze.“
Capps ale dodává: „Pořád děláme věci na PC, pořád milujeme PC, ale už jsme všichni mohli vidět dopad pirátství: zabilo to spoustu skvělých nezávislých vývojářů a kompletně to změnilo obchodní model.“
Řeči obou pánů jsou sympatické, jen si lze těžko představit, jestli by Epic říkal něco takového, kdyby pro ně People Can Fly z Polska nevyvíjeli Bulletstorm. Jinak totiž Epic dělá skutečně v podstatě jen Gears of War a to je, kromě prvního dílu, pouze na Xboxu 360.