Enslaved
Opičí král vs. roboti od autorů Heavenly Sword.
Pokud budete hledat spojnici mezi Heavenly Sword, tedy přes dva roky starým akčním titulem od vývojářů z Ninja Theory, a jejich nově odhaleným projektem Enslaved, nabízí se snad jediná: totiž prohloubení zážitku z videohry obecně. Autoři se totiž chytli teorie, podle které je člověk schopen vnímat řeč (nebo příběh obecně) podle toho, kolik obsahuje ryzích emocí.
Pokud před sebou uvidíte rozanimovanou postavičku, které se hýbou rty a na to je napasovaný separátně natočený dabing, nemá to zkrátka ani z poloviny tak dobrý účinek, jako když je vše uděláno na místě, společně a ještě s citem. Vzpomenete si třeba na animovaného Gluma z Pána prstenů?
Pokud ano, tak vězte, že právě muž jménem Andy Serkis (Glumův model a hlas zároveň) se ujal vývoje Enslaved coby jakýsi jeho pomyslný režisér. Bude dohlížet na to, aby hra vypadala co nejopravdověji, aby se postavy vyjadřovaly s citem a aby to zkrátka celé dělalo dojem i na někoho, kdo není jen zarytý fanda videoher. Serkis o nich také něco ví, hlas propůjčil už třeba blížícímu se RPGčku Risen a již dříve namluvil krále Bohana právě z prvního Heavenly Sword. Tím paralela s filmem nekončí: tvůrci si najali také profesionálního kameramana, který jim pomůže vymýšlet jednotlivé záběry, a ostatně i scénáristu Alexe Garlanda (např. 28 dní poté) na psaní dialogů.
Samotný příběh se bude volně inspirovat klasickým čínským eposem Cesta na západ (u nás známým pod titulem Opičí král), pojednávajícím o zkrocení jednoho mocného vladaře. Jen s tím rozdílem, že postava s příznačným jménem Monkey se v téhle hře naopak stane hrdinou a celé se to posune v čase o dvě století dopředu, kdy si lidstvo prožilo třetí i čtvrtou světovou válku a kdy se kvůli ekonomickým krizím, hladomorům a nákazám rapidně snížil počet obyvatel na planetě.
Monkeyeho hlavními nepřáteli budou roboti, kteří sbírají přeživší lidi jako suroviny a z nějakého neznámého důvodu, snad kvůli práci, je sváží na západ k automatizovaným vznášedlům. Jen si to představte: hořící ulice, spadané mrakodrapy, trosky aut, New York v plamenech... A mezi tím vším blonďatá, neučesaná a potetovaná postava se spoustou šrámů na těle; hle, to je Monkey.
Rozhodně žádné tintítko, jak ostatně zjistíte, jakmile se ho ujmete. Obyčejné roboty totiž Monkey vyřídí holou pěstí a z hromádky sešrotovaného plechu pak sebere zvláštní kouli, která hrdinovi zpřístupní nové zbraně či chvaty pro boj na blízko. A velmi záhy také Monkey najde hůl, jež se posléze stane jeho základní zbraní po většinu hry.