Engine Frostbite 2 navržen až pro příští generaci
Battlefield 3 byl prý jen začátkem.
Kdo tipoval, že EA/DICE zareagují na pompézní představení Unreal Engine 4 ohlášením třetí verze svého Frostbite enginu pro další konzole, ten se pletl. Namísto toho přišli s úplně jiným vysvětlením svých záměrů s technologií, která se skrývá pod kapotou řady her.
"Battlefield 3 byl jen začátkem, odkud se posouváme dál. Představuje pro nás technologickou základnu, díky níž můžeme být velmi sebevědomí v tom, jak jsme připraveni na budoucnost. Frostbite 2 jsme vlastně navrhli až pro příští generaci," pověděl ředitel EA Games Patrick Soderlund na Gamasutře.
Neznamená to však, že by EA odteď nutili všechna svá interní studia k povinnému přechodu na Frostbite 2. Záleží prý na každém z nich, jak se mu engine zamlouvá a hodí. Medal of Honor: Warfighter na něj přesedlal z Unrealu (použitém v minulém dílu) kvůli tomu, že tvůrci byli ohromeni Battlefieldem 3 a zjistli, že s ním dovedou udělat více než s řešením od Epicu. Oproti tomu jiné hry, jako třeba Dead Space 3, mu zůstávají věrny a je to na nich vidět.