Srovnání engine ze Skyrim a Oblivionu
Jak se vyvinula technologie fantasy RPG?
Redaktoři herní stanice G4 využili nedávných prvních záběrů z hraní fantasy RPG Elder Scrolls V: Skyrim a srovnali je s tím, jak vypadal čtvrtý díl série Oblivion. Již na první pohled je zřejmé, o kolik hlouběji, detailněji, v podání realističtěji a komplexněji nyní hra působí.
Jak čerstvě potvrdil komunitní manažer Bethesdy, záběry z hraní Skyrimu byly pořízené na Xboxu 360 bez jakýchkoliv dalších úprav. Na ty se hráči ptali především proto, že nechtěli věřit, jak prostorné lokace dovede engine Elder Scrolls V vykreslit.
Skyrim totiž nakonec, navzdory těm úplně počátečním zprávám, poběží na zbrusu novém enginu Creation, kde bude každý objekt vrhat vlastní stín. Oproti Oblivionu se zásadně protáhne také renderování krajiny do dálky, přibudou ostřejší textury a díky většímu barevnému spektru má celé prostředí působit živěji.
Přibude také dynamické renderování sněhu a detailnější stromy s jednotlivě vykreslenými listy a větvemi. Dle vodních ploch se má pro změnu řídit foukání větru.
Pro hráče je zásadí zprávou i to, že nový engine umožňuje hrát z pohledu vlastních očí bez jakéhokoliv interface, resp. přepínat do lehce upraveného pohledu třetí osoby. Na zmiňované srovnávací video G4TV se můžete podívat zde.