Skip to main content

Electronic Arts: filmové hry upadají

Vymřou časem filmové hry úplně?

Electronic Arts nemá chuť vracet se k výrobě licencovaných her podle filmů. Tento byznys, díky kterému si šlo dříve slušně přivydělat, se nyní rozpadá. Alespoň podle šéfa EA Games, Franka Gibeau. Úpadek filmových her je tu z jednoduchého důvodu – marže, kterou z toho mají vydavatelé, již pro ně není zajímavá.

„Pokud chcete udělat hit, musíte tomu věnovat čas, aby byla hra kvalitní. Dny licencovaných her s hodnocením 75 jsou mrtvé jako dinosauři," řekl Gibeau webu Develop. „Přestali jsme dělat licence, protože si myslíme, že potřebujeme vlastnit více značek a nelíbí se nám směr, kterým se ubírá James Bond, se všemi těmi kreativními omezeními."

Frank Gibeau přiznává, že když se vezme v potaz balík peněz, který vývoj takové hry stojí a celkový počet člověkohodin, které je do projektu potřeba vložit, řekli si prý v EA: „Sakra, pracujme na naši vlastní značce. Lidi, co pro nás udělali James Bond hry, pak šli a udělali Dead Space," řekl Gibeau.

„A podívejme se, kde jsme teď; co byste raději publikovali, prodávali a zahráli si – nejnovějšího Jamese Bonda, nebo Dead Space 2?," uzavřel pro Develop Gibeau. Výsledkem tohoto přístupu Electronic Arts je jistě menší počet filmových her, což je pro většinu hardcore hráčů zřejmě dobrá zpráva. Jen málokdy se stalo, že byla hra podle filmové licence vážně skvělá.

Read this next