Druhá část PODCAST-SPECIÁLU o GTA 5
Dozvíte se z něj 100x více než ze všech recenzí - o loupežích, autech, chybách, rodince, vlaku, Yettim...
Přinášíme zde druhou polovinu podcast-speciálu, který jsme natočili v úterý 17. září, v den vydání GTA 5 do obchodů. Jeho první část s úvodní hodinou povídání si poslechněte zde, dnes na to navazuje druhá hodina vyprávění zážitků z hraní od Martina Zavřela, Michala Jonáše a Pavla Oreškiho, opět bez příběhových spoilerů.
- 0:40 - loupeže - není jich málo a co za ně lze považovat?, výběr taktik/průniku, které nejsou očividné, rozšířené plánování později, máte dost peněz?, srovnání s nedávným Payday 2 rovněž s přepadením bank, možnost volby (vrátit peněženku nebo ne?) a odměnění dobrým skutkem
- 5:50 - vedlejší mise o stalkerovi, vysoký počet náhodných situací ve hře, kámoš čekající na golfu, naverbování náhodných lidí na loupež
- 7:40 - rodinka Michaela - vydařený synáček pařící hry, silná příběhová linka rodinky s emocemi, návštěvy psychiatra jsou nepovinné pro lepší vžití se do postavy, odpovědi na otázky s vaším rozborem, fotky dabérů tří hrdinů s jejich revolučním propojením
- 9:50 - nutnost dobré znalosti angličtiny (Quentin Tarantino level), chyba s neukládáním některých dialogů do přehledu, problém při instalaci obou disků na X360, replay misí a přenášení předmětů?
- 16:00 - technická stránka - kdo se setkal s doskakováním objektů a jak málo často?, rozplizlé nápisy na obchodech v dálce, problém s mrakodrapy, průzkum ohledně náhodně se objevujících aut při rychlém otočení, pamatování si vašeho auta i po splnění mise, propracované měkké stíny, osvětlování krajiny Měsícem
- 21:00 - auta - dálková světla, výhody pohledu z kapoty, stahování střešních oken u kabrioletů s vlastní animací, počet způsobů vyhození lidí z auta i pestřejší způsoby ukradení, ovládání aut celkově, dlouhé a tiché kradení, srovnání fyzikálního modelu s GTA IV, traktor, ovládání vlaku a kde kdy záměrně jezdí (dá se zastavit?), metro/autobusy, rozdílná auta jezdící v různých okrescích hry
- 27:50 - nemovitosti a vydělávání peněz - letiště, kina, hospody, jen 20 dolarů za vraždu, levné zbraně, drahý tuning, velký rozdíl v penězích oproti minulým dílům GTA
- 30:20 - chyby - zamyšlení nad desítkovým hodnocením vs. dokonalost vs. umělecká i technická evoluce, srovnání s jinými herními žánry a jinými letošními desítkami, připomenutí potenciálu otevřených akcí oproti Call of Duty, proč GTA nadchlo i jindy kritického Michala, který už v jeho věku nemá moc radostí
- 36:30 - ocenění originality/risku s interakcí tří postav - vyslechnutí všech hovorů a jiná pozdější interpretace, domluvení se dvou postav na tu třetí, je některá postava hlavní?, kolik procent času strávíte s každou postavou?, dali bychom tomu 30/30?, pokud nehráči doporučit jedinou hru, tak GTA 5, uspokojení choutek každého, turistika, jak se pořád něco děje i v horách (rangeři: tady řádí medvěd)
- 40:15 - viděli jste Yettiho?, rezervy ve využití světa, docházení paliva/kam se dá zlepšovat?, umělá inteligence, dokáží parťáci hrát bez vašeho přispění?, doplňování zdraví a krycí systém, pes
- 49:15 - slovo závěrem - překonání nejvyšších očekávání, pohlcující svět/příběh i pro nefanouška minulých dílů GTA, ztotožnění s postavami a na hry bezkonkurenční scénář, nedoporučení hry dětem, násilí někdy až za hranicí, z čeho je člověku špatně, inspirace skutečným životem, jak všechno zapadne dohromady
První část našeho GTA podcast-speciálu si poslechněte tady - předešlé podcasty zde.