Skip to main content

41. podcast: Herní mašinky budoucnosti rozpitvány

Zeširoka o Steambox, Shield, Illumiroom či biometrii.

Pavel Oreški, Martin Zavřel, Honza Doskočil a Martin Frey se v návaznosti na minulý 40. podcast po téměř hodinu rozpovídali nad ústředním tématem začátku roku a to novými herními mašinkami, které podle mnohých kompletně změní budoucnost a způsob hraní. A tím se nerozumí spekulované konzole Xbox/PS4, ty se tentokrát vynechaly, nýbrž alternativní zábavní zařízení, s nimiž na veletrhu CES vyrukovali velcí hráči na trhu. Téma redaktoři rozebrali dost zeširoka a zamysleli se nad všemi souvislostmi (či existující konkurencí VITA/3DS), které moc nelze uchopit do standardních článků a podcast pro něj představuje ideální platformu.

Download the podcast

  • 01:00 - NVIDIA SHIELD - názory na novou přenosnou konzoli s ovládacími tlačítky pro Android hry a domácí streamování her z PC, kdo to může využít a na koho to je cíleno, kolik hráčů je líných přejít z obýváku do druhého pokoje nebo koho baví hraní vleže na gauči, výstup na televizi vs. menší displej než Wii U, divoká karta v současné konkurenci podobných zařízení - přepíše to historii jako iPhone?
  • 15:00 - STEAMBOX - představení převlečeného minipočítače do obýváku od Valve, jeho různé hardwarové konfigurace, proč si ho pořídit namísto příštího počítače kvůli snadné přenositelnosti s sebou?, rozdíl oproti běžným HomeTheatre PC, riziko různých HW konfigurací z pohledu vývojářů oproti konzolím, možnost upgradu částí HW, jak budou Valve řešit Linux coby operační systém - budou povinné konverze všech chystaných/starších PC her z Windows na Linux?, univerzální tlačítko pro konverze?, slevy, motivace pro vývojáře od Valve, emulace Windows?, nepravděpodobnost streamování přes internet ze Steamu.
  • 32:30 - BIOMETRICKÝ OVLADAČ OD VALVE - snímání tepu, sotisfikovaný systém z Left 4 Dead pro změnu obtížnosti dle rychlosti pohybu myší, srovnání s nerealizovaným Nintendo ovladačem, testování řidičů, jak může být využité sledování pohybu očí např. pro automatický posun při čtení dlouhých textů ve hře, vyjádření přání o nepovinné používání všemi hráči, přerod draka z Panzer Dragoon ze Saturn do kinectové onrail hry, proč Valve nevěří Kinectu a Move?
  • 39:00 - MICROSOFT ILLUMIROOM - princip fungování možného zábavního systému s promítáním obrazu na stěnu obýváku obohaceném o doprovodné vizuální a zvukové efekty, pro který žánr se to může hodit (pomalé adventury vs. střílečky), srovnání s řešením od Philipsu, bylo video falešné nebo pravé?, možné rušení herního žážitku, kdo má elektrické zásuvky na stropě?, co dělá Kinect v Paranormal Activity?
  • 46:00 - LÍBÍ / NELÍBÍ

Předešlé podcasty k poslechu zde.

Read this next