38. podcast: Warhorse RPG, Dark Souls 2, BioShock obal
M.Zavřel o Last of Us, Phantom Pain, náboru vývojářů.
Na natáčení prosincového podcastu koncem minulého týdne přišel Martin Zavřel, recenzent Eurogameru a vývojář ze studia 2K Czech (Mafia 2), který opět výrazně obohatil standardní "plky" redaktorů (Michal Jonáš, Honza Doskočil, Aleš Harazim) o hlubší, leckdy zasvěcenější úhel pohledu na poslední události na herní scéně. A že se těch "jeho" témat zrovna sešlo hodně: konference GDS, odhalení nových her na VGA, spousta kauz... takže dlouhou debatu o nejlepších hrách roku dle účastníků jsme museli schovat až do podcast-speciálu na příště (poslechnete si ji mezi vánočními svátky).
- 01:00 - GAME DEVELOPERS SESSION 2012 - zážitky z nedávné konference českých vývojářů, jak to funguje s náborem vývojářů ze zahraničí do domácích studií?, firemní benefity v herním průmyslu a v jiných oborech, nedostatek specializovaných škol v ČR.
- 10:00 - PRVNÍ UKÁZKA ENGINU RPG OD WARHORSE - co se líbilo na tech-demu CryEngine 3, ohlasy ze světa, v čem spočívají rizika např. s nedostatkem času na příběh, na co se budou soustředit hry příští generace, zkušenosti s procesem hledání vydavatele ve světě a zda bude kecat do designu hry, otázka financování zbytku projektu.
- 27:00 - DARK SOULS 2 - reakce na ohlášení, filmeček a nešťastný výrok o zjednodušení, co by se ve dvojce dalo vylepšit ve stávajícím konceptu a proč hardcore hry vždy budou mít jen úzké publikum, v čem byl zakopán pes s konverzí jedničky na PC?
- 38:00 - THE PHANTOM PAIN - k čemu je dobrá virální kampaň na VGA, rozbory fanoušků, kult Hideo Kojimy.
- 43:00 - KAUZA OKOLO OBALU BIOSHOCK: INFINITE - generický vzhled krabičky naštval skalní příznivce série, vysvětlení od Kena Levineho, k čemu obecně slouží obaly her, názorový střet o tom, jestli hráči mají kecat tvůrcům do práce vs. snaha vyhovění komunitě, obecný přínos focus-testů a jejich respektování i ostřílenými vývojáři.
- 54:00 - THE LAST OF US - zásadní příběhový trailer na VGA, co všechno nového prozradil, co se ještě může pokazit, podobnost s Enslaved, jak asi bude vypadat struktura hry a pochází od tvůrců Uncharted nebo někoho jiného?
Předešlé podcasty k poslechu zde.