Skip to main content

Šéf Warhorse vítá, že se objevila konkurence Steamu

Nechápe hráče bránící monopol.

Pokud se nepleteme, je to snad vůbec poprvé, co se někdo z Warhorse vyjádřil k poněkud kontroverznímu rozhodnutí jejich nového majitele (Deep Silver / THQ Nordic) ohledně exkluzivity Epic Games Store na Metro Exodus, což se začíná čím dál více rozmáhat (viz World War Z, The Division 2 atd.).

Šéf pražského studia, devětačtyřicetiletý Martin Frývaldský, který dříve pracoval jako ředitel ve firmě BM Managment spravující investice Zdeňka a Michaely Bakalových (předtím byl partnerem v privátní mezinárodní investiční společnosti BXR Partners a generálním ředitelem jednoho z největších železničních dopravců v Evropě, společnosti AWT), se na toto téma vyjádřil v aktuálním čísle týdeníku E15 (thx Karel za tip):

"Jednoznačně vítám, že se na trhu objevila konkurence Steamu. Docela mě naopak překvapila reakce hráčů, kteří se tak silně začali stavět proti Epicu. Hráči bránili monopol, což je velmi zvláštní".

Foto: E15

Podle něj je logika jasná: čím více distribučních platforem bude, tím pravděpodobněji se změní poměry rozdělování marže mezi vývojáře a distributory. K tomu lze dodat, že se zaobírá jen pohledem výrobců, zatímco pohled koncových hráčů může být a bývá odlišný, zejména kvůli prozatím chybějícím funkcím Epic Games Store oproti dlouhé roky fungujícímu Steamu.

Frývaldský dle vyjádření v E15 nečeká, že by díky Epic Games Store zbylo více prostředků na vývojáře. Podle nich totiž často jde o altruisty ("moderní označení pro postoje a jednání, která sledují prospěch druhého člověka na úkor vlastního prospěchu"). Tím chtěl říct, že raději nasypou tyto peníze získané navíc do tvorby her, než aby si je nechali pro sebe, jen aby byly lepší a kvalitnější.

"Vývoj her v poslední době výrazně zdražil. Dnes udělat hru v podobném rozsahu jako Kingdom Come Deliverance vyžaduje desítky milionů eur," je přesvědčen šéf Warhorse Studios. Možnosti, aby někdo zopakoval jejich úspěch, tady podle něj samozřejmě jsou, jde spíše o ochotu akceptovat riziko jít do nějakého nového projektu (tento "obrovský počáteční risk" se prý Bakalovi "mnoho mnohonásobně zhodnotil").

Jinými slovy, pokud by se toto RPG se simulací českého středověku začalo chystat až dnes, stálo by více peněz, než třičtvrtě miliardy korun (zdroj Forbes). Koresponduje to s nedávnými slovy výkonného producenta Martina Klímy, že Kingdom Come 2 bude dražší na vývoj než jednička.

Read this next