Šéf The Order: 1886 přiznal nedostatek kapacit na samotnou hru
Prý moc velké sousto na malé studio.
Vlastní zpráva - Andrea Pessino, spoluzakladatel Ready at Dawn a technický ředitel The Order: 1886 (recenze) se v novém rozhovoru pro Eurogamer otevřeně vyjádřil ke kritizovaným vlastnostem hry.
Všechno je prý vždy otázka velikosti tvůrčího týmu a peněz. Řekl, že ve studiu zaměstnávají "pouze" 130 lidí, takže museli být realističtí a rozhodnout se, na co se budou při vývoji prioritně soustředit (například mulťák nepřicházel vůbec v úvahu). Předtím, když dělali hry na PSP nebo pokračování už zavedených sérií, to bylo něco jiného, méně náročného.
"Na výrobu takové AAA hry jako The Order 1886, nové značky v úplně novém herním světě, jsme poměrně malé studio. Proto jsme se soustředili jen na některé věci a ty vybrousili. Zaměřili jsme se na technologii, prostředí a vyprávění příběhu, ale to nám zabralo většinu zdrojů a už jich moc nezbylo na to ostatní."
V budoucnu prý budou mít čas na přidání dalších vlastností (není jasné, zda mluví o DLC či příštím dílu), avšak nejde pouze o omezené kapacity. Když bylo namítnuto, že od korporace typu Sony by zrovna člověk podobné zdůvodnění nečekal, dodal:
"Herní design v poslední době několikanásobně vzrostl ani nebývá lineární, takže není divu, že vídáme tolik problematických startů," zamyslel se Andrea Pessino při povídání s EG v Miláně.
S kritikou z recenzí vesměs souhlasí a dobře si uvědomuje, že na některých věcech je potřeba zapracovat. Proto je s osmičkami od některých médií spokojen a devítka, o které čistě kvůli bezprecedentnímu technickému zpracování na chvíli uvažoval redaktor italského EG, by byla podle něj už nepřesným hodnocením kvalit The Order: 1886.