Šéf Obsidianu: Původní Fallout tvůrci pracovali na zrušeném 3D Fallout 3
Projekt, o kterém se nevědělo.
Šéf Obsidianu Fergus Urquhart prozradil něco málo o zrušeném Fallout 3 projektu.
Série Fallout začala jako izometrická RPG série, než se proměnila do FPS titulu, jak ho známe dnes. Ve Fallout 3 právě došlo k velkému 3D skoku, ale než sérii začala vyvíjet Bethesda, původní vývojáři v Black Isle Studios také pracovali na dvou následně zrušených verzích této hry.
První verze s kódovým názvem Van Buren je poměrně známá a čas od času se něco objeví dokonce na YouTube.
Pak už ale chtěli udělat v Black Isle Studios skutečné 3D pokračování. V rozhovoru s IGN to prozradil Fergus Urquhart.
"3D bylo v té době hrozně cool," říká. "Rozhodli jsme se tedy přejít z 2D enginu na 3D engine, takže jsme začali pracovat na 3D technologii s názvem NDL." Ačkoli studio odvádělo dobrou práci, bylo to zrovna v době, kdy se Interplay potýkal s finančními problémy. Takže místo vydání Fallout 3 se projekt změnil v Icewind Dale a z "Fallout 3 týmu se stal Icewind Dale tým".
Zajímavé je, že jejich NDL technologii následně koupila společnost Gamebryo a od ní ji Bethesda použila při vývoji jejich Fallout 3.