Šéf Elite Dangerous se omlouvá za zpackaný start Odyssey
Naštvaní hráči vs. příslib patchů.
Být to od začátku zřetelně označené jako Early Access, nikdo by nemohl říct ani popel. Ale, bohužel pro Frontier Developments, tomu tak nebylo a nabízena byla zákazníkům ke koupi finální, ostrá verze hry za 35 eur (900 Kč).
Přídavek Odyssey pro starší vesmírný simulátor Elite Dangerous, který umožňuje poprvé projít se po svých po planetách, trápí od vydání v půlce minulého týdne (19. května) závažné potíže.
Uživatelské recenze na Steamu jsou převážně záporné, protože hra mnoha lidem padá, mise jsou zabugované a korunu tomu dává špatná optimalizace.
"Jsem nemocný z toho, že se jen vždy spoléhá na pozdější patche. Zaplatil jsem za to peníze, je to nabízeno jako dokončený produkt a mělo by to fungovat. Tento odpad si nekupujte," postěžoval si někdo. Jiní mu přizvukují, že Odyssey jede jen 20 až 30 snímků za vteřinu na RTX 3090, krom toho má mít trable s konektivitou.
Další hráči doporučují, ať se hra neodepisuje a s koupí se počká měsíc až dva (nebo až do konzolových verzí na podzim?), než budou ty nejvíce zřejmé problémy vyřešeny. Ale i tak se prý musí ocenit snaha přenést sen ve skutečnost, čímž se naráží na možnost projít se po povrchu, jak si to fanoušci dlouho přáli.
Vše bylo vyhroceno natolik, že to nemohl nechat bez odezvy šéf Frontier Developments, slavný vývojář David Braben.
Všem se nejprve od srdce omluvil za potíže, kterými trpí při hraní. Ujistil, že tyto věci berou velmi vážně a mají u nich nyní naprostou prioritu.
Druhý hotfix patch prý vyjde brzy a má přinést opravu většiny chyb a vylepšit stabilitu. Co se týče slabého výkonu i na nadupaných sestavách, tomu se prý tvůrci teprve snaží přijít na kloub.
"Děkujeme všem za trpělivost a podporu. Komunita hráčů Elite Dangerous byla vždy středobodem hry. Rozumíme, že řada lidí měla potíže se vstupem do hry a jejím hraním, ale hodláme o tom otevřeně komunikovat a pravidelně informovat, jak odsýpají práce na nápravě," slíbil Braben.