Šéf EA o problémech Battlefield 4: Nedá se tomu nijak předejít
Poukazuje na GTA, že nejsou jediní, a žádá o trpělivost.
Můžete realizovat veřejný betatest či masivní interní testování, ale určité věci prostě nijak dopředu simulovat nejde, zvlášť v takovém online prostředí. Tak komentoval dřívější šéf studia DICE a nynější prezident EA studií Patrick Söderlund zpackaný start multiplayeru Battlefield 4 na PC (důvod 6/10 v recenzi).
"Provedli jsme mnoho balancování zátěže, otestovali všechno možné, ale obrovský rozsah (počet hráčů současně) bývá hlavním důvodem, proč se naše systémy pokazí," řekl pro britský list The Guardian. Dochází také k tolika individuálním případům pádů hry u různých uživatelů, že se všechny možnosti dopředu vyzkoušet nedají.
Poukázal zároveň na Rockstar s GTA Online, že nejsou jediní s potížemi, protože každou firmu překvapí ohromný počet hráčů, kteří se snaží hrát hned v první den po spuštění.
Söderlund uznal, že by se EA měli více snažit, aby uváděli na trh pokud možno produkty bez chyb. Jenže jedním dechem dodává, jak se hry stávají čím dál více komplexnější, takže prý nikdy nejde podchytit úplně všechny nedostatky. Podle jeho názoru se ale v této disciplíně postupem času zlepšují, když za uplynulý měsíc vypustili 8-9 patchů pro PC servery BF4.
"Měli by hráči očekávat základní funkčnost hry, za kterou zaplatili? Absolutně ano. A měli by být trpěliví a nechat nás pracovat na opravných aktualizacích? Též ano, ale je to složité: Když 2 lidé z 1000 křičí, že jim hra nefunguje, můžete je žádat o trpělivost. Avšak když si vám takto stěžuje 500 z 1000, máte problém," dodal šéf EA, čímž nepřímo potvrdil, že se to týká většího než malého procenta hráčů Battlefieldu 4.
Je přesvědčen, že odvedli dobrou práci v odstranění některých chyb. Stále prý nonstop dělají na tom, aby vyřešili i zbylé potíže s multiplayerem PC verze (jinak skvělé) hry. Dnes jsme také psali o interaktivních prvcích v remaku mapy Operation Firestorm z BF3.