EA utnuli tipec tvůrcům Spellforce a Command and Conquer F2P
Studio se zaměřovalo na real-time strategie.
Není to nic, kvůli čemu by si hráči měli trhat žíly. Spíš důkaz o vyhynutí žánru real-time strategií (viz třeba i současný titul tvůrců World in Conflict) a o klesající popularitě samostatných webových Free-2-Play her, které nejsou jen doprovodnými projekty pro velké série.
EA se včera rozhodli zavřít německé studio Phenomic (ne Pandemic, to postihl stejný osud dříve), které koupili v roce 2006 a od té doby spíš paběrkovalo s karetní RTS Battleforge, s Lord of Ultima či Command and Conquer: Tiberium Alliances z loňského roku. Svou největší slávu zažilo v době ságy Spellforce a četných datadisků, které letěly i u nás.
O práci tak přišly řádově desítky zaměstnanců. EA to zdůvodňují nedávnou interní restrukturalizací, která se týkala i české kanceláře: "Museli jsme přehodnotit naše priority na oblasti, které v současné době rostou."
Nicméně podle komentáře pro sesterský web GamesIndustry to nemáme chápat jako odklon od F2P her nebo strategií, jen už budou chystány jinde než v městečku Ingelheim am Rhein (letošní F2P C&C se rodí v kalifornských Victory Games, kde mají vše lépe na očích).