EA zatím virtuální realitě nevěří
K ostražitosti nabádá i tvůrce DayZ.
Až nekritické nadšení některých lidí z virtuální reality od různých výrobců se snaží mírnit Electronic Arts. Zatím žádný projekt s nálepkou VR nechystají, což je od nich coby lídrů na trhu důležitá informace, která by se neměla brát na lehkou váhu.
"Abychom vytvořili plnohodnotnou, pořádnou hru pro virtuální realitu, vyžadovalo by to od nás investici 50 - 100 milionů dolarů. Jenže k tomu potřebujeme, aby tady existovali zákazníci s VR, aby takový trh dosáhl velikosti aspoň toho konzolového," rozumně uvedl finanční ředitel giganta Blake Jorgensen. Kombinovaný součet všech prodaných kusů PS4 a X1 nyní odhaduje na 60 milionů kusů.
Vůči VR je prozatím pesimistický i tvůrce DayZ, Dean Hall. Přirovnal ji k velmi drahému Wii. Jenže zatímco konzole od Nintenda byla úspěšná díky jednoduchosti a faktu, že si ji mohl dovolit prakticky každý, u virtuální reality to je přesně naopak. Je složitá a drahá.
"Nevíme, které hry pro VR se budou prodávat, jak bude velký trh atd. V tuto chvíli proto pouze provádíme průzkum v této oblasti a nesázíme na VR budoucnost našeho nového nezávislého studia. Obávám se, že někteří jiní obětují pro vývoj na VR úplně všechno, aniž by dopředu věděli, kolik lidí si VR zážitky koupí a kolik za ně budou ochotni utratit," varuje Hall před značným rizikem na Redditu.
Vzhledem k tomu, že do ČR se všechny nové trendy dostávají (prosazují) až s několikaletým zpožděním, i kvůli cenovce pohybující se kolem 20 tisíc korun, můžeme být zatím klidní a vyčkávat, jak vlastně Oculus Rift, HTC Vive či PlayStation VR uspěje v zahraničí a teprve pak něco v tomto směru podnikat.