Skip to main content

EA: žánr RTS potřebuje inovaci

Nespočívá v dalším zlepšování grafiky.

John Riccitiello se v rozhovoru s Kotaku ještě jednou vrátil k nedávné zprávě o tom, že série C&C by se mohla posunout k modelu digitální distribuce. Takovou věc by měl mít na starost tvůrce série Might and Magic, John Van Caneghem, který se k EA nedávno přidal.

"S Van Caneghem máme společně takovou představu, že žánr real-time strategií čeká v budoucnosti zásadní inovace, ne neustálé zlepšování grafiky," myslí si Riccitiello. "Dostali jsme se do takového bodu, kdy vidíte odlétávat částečky z jednotlivých explozí granátů uvnitř budov, kterým přitom praskají skla, jenže takové věci přece žánru RTS nijak neprospívají. Má to být jen taková třešnička navrch. A vezměte si, že od té doby, co Red Alert a StarCraft definovaly žánr, se RTS obecně nikam nepohnuly."

Riccitiello se nepovažuje za herního designéra, takže svou konkrétní představu si prý nechá pro sebe, náznaky tu ale přece jsou: "Mám za to, že strategie obecně lze inovovat na bázi jednotlivých dílčích miniher," říká a patrně tím má na mysli, že by šlo něco udělat s jednotlivými složkami toho, co dnes tvoří základ RTS - s těžbou surovin, trénováním jednotek, obranou základny, atp.

Šéf EA také vidí cestu v tom, co dělají vývojáři facebookových her z Playfish. "Možnost kolektivního zážitku z her, jako je tomu na Facebooku, je rozhodně cesta," tvrdí Riccitiello. "Zkuste něco takového aplikovat na sérii jako Command & Conquer a určitě z toho vyjde něco zajímavého."

Read this next