EA vidí nevyhnutelnou budoucnost ve streamovaném hraní
"Namísto 460 dolarů hrajete FIFA za 10 dolarů".
To, co potkalo filmy s Netflixem a hudbu se Spotify, je podle Electronic Arts nevyhnutelné i pro hry. Prohlásil to viceprezident pro vztahy s investory Chris Evenden na dnešní technologické konferenci Deutsche Bank.
"Bariéry pro streamované hraní se postupem času rapidně snižují. Je otázkou příštích tří až pěti let, než dorazí zásadní technický pokrok, který ho umožní provozovat na komerční bázi."
EA si tedy myslí, že tak jako v jiných odvětvích zábavního průmyslu, i u her se změní model z vlastnictví na pronájem obsahu z cloudu na určitý čas. Pokládají k tomu prý patřičné základy už několik let se službami jako EA Access či Origin Access.
Ve spolupráci s nejmenovanným poskytovatelem připojení k internetu už provedli zkoušku, kdy streamovaný Battlefield přes internet byl údajně nerozeznatelný od lokálně běžící (renderované) hry. Nicméně toto prý bude fungovat jen v oblastech, kde je robustní online infrastruktura (třeba takový Kuala Lumpur s protočením měřidel testu rychlosti? - pozn.ed.).
Důvodem, proč se EA připravují na přechod z prodávaných her na streamovaný model, je to, že bude umožňovat mnohem nižší vstupní investici pro potenciální zákazníky:
"Když nyní chcete hrát fotbal FIFA v USA, bude vás to stát 460 dolarů. Musíte si totiž koupit hru i konzoli. Oproti tomu ve streamovaném světě to může být pouhých deset dolarů měsíčně. Neberte mě za slovo, pokud by to bylo více, musíme to ještě pečlivě propočítat, ale jisté je, že částka bude výrazně nižší než současných 460 dolarů. To vám pak mnohonásobně zvětší trh, na nějž dosáhnete, protože jediné, co potřebujete, je sedět u chytré televize," vysvětlil vizi Evenden.