EA raději ukončili PS3 demo Crysis 2
Přitom je založené na finálním kódu hry.
EA velmi nestandardně stáhli z oběhu multiplayerové demo Crysis 2 pro PlayStation 3 po pouhých dvou dnech od vydání. Oficiálním důvodem je, že před vydáním plné verze hry příští týden chce firma mít bezchybnou a připravenou serverovou infrastrukturu.
"Spousta hráčů si demo užila, ale jiní zažívali pomalou odezvu ze strany serverů," píše se v oficiálním stanovisku EA. "Tento problém jsme identifikovali a rozhodli jsme se demo pro PlayStation 3 během dalších 24 hodin stáhnout, abychom měli čas na opravu problémů před vydáním hry příští týden. Chceme, aby finální hra měla bezchybný start."
Čtěte pozorně: ačkoliv původní anglický text skoro připouští také výklad, že demo se za 24 hodin znovu rozběhne, ve skutečnosti jde o jeho definitivní stažení. EA už demoverzi podle všeho opětovně nenahodí, jinak by v titulku článku na vlastním webu přeci nepoužili definitivně znějící slovo "skončí".
Ne všichni hráči jsou z tohoto kroku samozřejmě nadšení. Řadě z nich trvalo stáhnutí dema několik hodin a teď mají v rukou akorát nefunkční interface, který nenajde žádné multiplayerové servery ani hráče. Na diskusních fórech již hráči anoncují, že kvůli špatnému prvnímu dojmu budou s koupí plné verze váhat.
Jeden z vývojářů Cryteku dnes prohlásil, že PS3 demo hry je založené na kódu hry těsně předtím, než byl odeslán na certifikaci do Sony. Naopak současná demoverze pro Xbox 360 je postavená na kódu, který Crytek použil při vydání prvního dema hry - to vše kvůli časovému presu, do kterého vývojáře nutí zdlouhavé procesy certifikace u konzolových výrobců.
Herní server GamingBolt také pořídil další srovnávací obrázky Crysis 2 na všech třech platformách v rozlišení 1080p. Vyplývá z nich to, co muselo být každému jasné už před týdny: PC verze je jednoznačně nejostřejší a ta playstationová v detailech mírně kulhá za Xboxem 360, byť rozdíly mezi dvěma konzolemi jsou minimální. Na obrázky se podívejte zde.
Crysis 2 demo pro PlayStation 3 vyšlo v EU teprve před dvěma dny a mimo jiné zavdalo srovnáním vizuální stránky hry, které nedopadlo nejlépe. Autoři se proti téhle kritice nicméně rychle ohradili a včera prohlásili, že PS3 verze je úplně identická s tou pro Xbox 360.
"Pokud vedle sebe dáte verzi hry pro PS3 a Xbox 360, chtěl bych vidět, jak mi na obrázcích ukážete nějaké podstatné rozdíly. Nevidím je tam," doplnil dnes také producent hry Nathan Camarillo pro IGN.
Kritici ale dál trvají na tom, že edice hry pro PS3 běží v nižším rozlišení a trápí ji mj. proměnlivý framerate.