EA Sports se omluvili za fiasko s NBA Live 14
Tento návrat nedopadl dobře, ale slibují vylepšení.
Možná si pamatujete, jak bylo před rokem, ještě za éry Johna Riccitiella, NBA Live 13 zrušeno na poslední chvíli před vydáním, protože neprošlo interními recenzemi. Tehdy EA Sports slibovali, že si série dá rok pauzu a bude tím pádem zpět v plné síle na novém enginu až pro nextgen. To poté představitelé firmy vždy sebevědomě prezentovali jako obrovský pokrok, že si člověk skoro až myslel, že tu bude kvalitativně druhý fotbal či hokej, a že se konkurence od 2K Sports bude muset strachovat o své kralování v žánru.
Jenže ten návrat se basketu od EA ani trochu nepovedl. Minulý týden vypuštěné NBA Live 14 pouze pro Xbox One a PlayStation 4 dopadlo v recenzích mizerně: základní strategie košíkové tu prý nefungují, špatná umělá inteligence, nepředvídatelné animace i fyzika, lagy v onlinu... Průměrné hodnocení na Metacritic 45%.
"Omlouváme se, pokud hra nenaplnila vaše očekávání. Na základě vašich připomínek jsme si sestavili jízdní řád, jak z NBA Live 14 udělat lepší hru, jak to jen nejrychleji bude možné," sype si popel na hlavu producent z EA Sports. V příštích měsících si prý všimneme, jak se vylepší grafika, animace i tutoriál (např. způsob, jak hra učí nové ovládání), předeslal na blogu, co těmi dramatickými zlepšeními má být.
Andrew Wilson, šéf celých EA, který ještě nedávno vedl sportovní divizi a je tedy za tento průšvih přímo odpovědný, mohl jen stručně dodat, že NBA Live 14 je nepotěšilo ohlasy, v jaké doufali. Asi tedy ještě sami byli nedávno předsvědčeni, jak povedené dílo vyrobili, aniž by ho sebekriticky srovnali s povedeným NBA 2K14 od 2K Sports z října (viz naše recenze).