Tvůrci Resistance jdou i na Xbox 360
První multiplatformní hra ve spolupráci s EA.
Electronic Arts, respektive jejich divize EA Partners, jsou letos zjevně při chuti. Po ulovení Respawn Entertainment s klíčovými tvůrci Call of Duty, Bulletstormu od polského Epicu, Deathspank, nebo třeba hororu od japonského Grasshopper Manufacture, před okamžikem oznámili zahájení spolupráce se studiem Insomniac Games.
Tito autoři série Resistance a ještě dříve slavní stvořitelé dráčka Spyra a dvojice Ratchet and Clank, vytvoří pro EA zbrusu novou hru z nového herního univerza, která bude poprvé v historii studia multiplatformní. Tento zatím nepojmenovaný titul vyjde jak pro PS3, tak i na X360, čímž se potvrdily nedávné spekulace IGN. Termín vydání ohlášen nebyl.
Tisková zpráva si dává záležet na tom, aby spojenectví prezentovala jako rozhodnutí Insomniac Games vybrat si EA, protože jednali i s mnoha ostatními možnými partnery. Zůstanou jim práva na tuto novou značku, s níž "se chtějí představit nové skupině zákazníků".
Důležité pro kvalitu jinak je, že na nové hře pracují v hlavním sídle firmy ve městě Burbank v jižní Kalifornii. Nikoli v té nedávno založené pobočce Insomniacu v Severní Karolíně.
Dvorní tvůrci her pro konzole od Sony tak končí šestnáctiletou epochu, počatou první hrou Disruptor pro první Playstation. Během ní podporovali výhradně PlayStation 1, 2 i 3 sériemi jako Spyro nebo Ratchet and Clank, jichž se celkově prodalo 35 milionů kusů.
A přestože Sony výrobu těchto úspěšných her financovala, nikdy Insomniac nevlastnila (patří soukromým investorům, narozdíl od tvůrců Uncharted, Killzone, nebo God of War patřících Sony), na což teď může doplatit odlivem talentu a know-how i na konkurenční konzoli.
Dnešní události však neznamenají, že by Insomniac Games úplně přestali s PS3 exkluzivitami. "Spolupráce Sony a Insomniac Games bude nadále pokračovat a těšíme se na to, až v brzké době představíme jejich příští titul exkluzivně pro PS3," reagovala Sony. Může tím myslet Resistance 3, o němž od podzimního billboardu nepadlo ani slovo...
Stejně jako Insomniac Games se pro multiplatformní vývoj nedávno rozhodli autoři Heavenly Sword s chystaným Enslaved nebo Bungie s novou herní značkou v rámci dlouhodobého partnerství s Activision. Vytvářet hru pouze pro jednu platformu se v současnosti nezávislým studiím nevyplatí, protože se tak sami ochuzují o přibližně polovinu potenciálních tržeb z té druhé konzole. Dovolit si to mohou pouze studia vlastněná Microsoftem nebo Sony, která nemusí tolik řešit rentabilitu s počtem prodaných kusů a jde jim u exkluzivních titulů především o přilákání hráčů na danou platformu a vydělávání na provizích z každé prodané hry.