Skip to main content

EA si patentovali dva herní systémy

Úpravu obtížnosti a změnu algoritmů.

Je to pár měsíců, co si Activision zaregistrovali nápad nutící uživatele k mikrotransakcím (psali jsme) a nebyli by to EA, pokud by zůstali pozadu a nechystali nějakou podobnou kulišárnu.

Patentovali si dva nové herní systémy. Ten první je o dynamickém přizpůsobení obtížnosti za běhu, dle výkonu a chování hráče, aby zůstal zaujatý hrou a nezačal se nudit. Koncept jako takový není ničím převratný, ale EA ho chtějí vylepšit.

Druhý patent je složitější a potenciálně může vyvolat kontroverze. Jmenuje se Engagement Optimized Matchmaking (EOMM) a jeho cílem je, aby hráči zůstali zabaveni multiplayerem tím, že se manipuluje s multiplayerovými algoritmy. Ty mají zohlednit spoustu faktorů, jako jsou hráčovy schopnosti, sportovní chování, agresivita, frustrace atd. Tohle vše je posléze použito k tomu, aby vám hra příště našla vhodnějšího soupeře.

Zní to docela zajímavě, pokud by to bylo do her implementováno transparentně a nikoli skrytě, kdy hrozí, že to EA nějak překroutí, jen aby z lidí vymáčkli co nejvíce peněz. V přiloženém dokumentu totiž říkají, že "s EOMM dokáží ovlivnit míru zájmu ze strany hráče, čas strávený hraním, jak dlouho ho hra chytne a nepustí, nebo kolik v ní utratí".

Read this next