EA se zaměří víc na mikrotransakce
Reklama ve hrách se prý neosvědčila.
Herní reklama se pro Electronic Arts příliš neosvědčila, na rozdíl od mikrotransakcí, které generují mnohem větší zisky. „Z reklamy ve hrách moc zisku nemáme. Byznys herních reklam nerostl tak rychle, jak se očekávalo," řekl generální manažer free-to-play her pro EA, Ben Cousins v rozhovoru pro magazín Edge.
Cousins dal za příklad společnost Zynga, která je známá především díky hrám na Facebooku. V těch se mikrotransakcím daří velmi dobře. Mikrotransakce tak EA nasadí i do Battlefield: Play4Free, který vyjde na jaře příštího roku.
Model, kdy se dohromady spojí herní reklama a mikrotransakce, se prý příliš neosvědčil. Vývojáři ho nasadili do Battlefield Heroes: „Pojistili jsme si tak naše sázky. Mysleli jsme si, že dáme do hry reklamy a zároveň prodej virtuálního zboží a jedna věc se jednoduše katapultovala nahoru, zatímco druhá vůbec," řekl Cousins.
Reklama ve hrách prý ale není mrtvá, jen se na ni musí kreativněji, než doposud. „Nejsem přesvědčen, že budeme mít ve hrách billboardy a podobné věci. Tyhle dny jsou už asi za námi," uzavřel Cousins.