EA se dohodli s Disney na výrobě mnoha Star Wars her
ZÁSADNÍ ZPRÁVA: Dedikují na to tři přední studia.
Zpětně se ukazuje, že dubnové upuštění od interního vývoje her v LucasArts a jejich zavření novým majitelem Disney možná bylo to nejlepší možné rozhodnutí, co koncové hráče mohlo potkat. Namísto her, které se po mnoho let chystají a pak jsou obvykle potichu zrušeny, na což byli LucasArts experti, se totiž takto dočkají titulů, které opravdu vyjdou a které vyvinou zkušená studia.
Electronic Arts dnes šokovali veřejnost oznámením o uzavření víceleté exkluzivní smlouvy s Disney o vývoji licencovaných Star Wars her. Má jít o hry z několika různých aktuálně populárních žánrů, založené na známých postavách a příbězích ze světa Hvězdných válek. Nikdo jiný než EA takové hry v příštích letech vyvinout nemůže.
Součástí tohoto naprosto zásadního oznámení je i jmenování konkrétních interních studií EA, která se o tyto Star Wars hry postarají. Nebude to nikdo menší než DICE (autoři Battlefieldu), BioWare (Mass Effect) a Visceral Games (Dead Space).
"Mohou si něco vypůjčit z filmů Star Wars, ale hry to budou zbrusu nové, s novými příběhy a novou hratelností," dodává prezident EA Games značky Frank Gibeau na blogu. Důležité také je, že má jít o velké hry cílené na hardcore publikum na hardcore platformách (tzn. zejména na PC, PS4, Xbox, byť mohou vzniknout i odbočky pro tablety a mobily). Kdežto Disney si ponechali určitá práva na vývoj nových her pro mobilní, sociální, tabletové a online platformy, na něž se hodlají dále zaměřit, jak už uvedli dříve.
"Každý vývojář sní o možnosti vyrobit hry ze světa Hvězdných válek. Tři z našich předních studií si tento sen splní vytvořením epických dobrodružství pro fanoušky Star Wars," dodali EA s tím, že pro BioWare to nebude premiéra díky onlinovce SWTOR, kdežto pro DICE a Visceral ano. Všechny tyto Star Wars hry budou poháněny Frostbite enginem z Battlefieldu, což má dle EA "garantovat neuvěřitelnou grafiku, prostředí i postavy".
Finanční podmínky této dohody nebyly zveřejněny, ale pro EA to je významný odklon od jejich dosavadní strategie. S ní se odejitý šéf John Riccitiello soustředil hlavně na budování vlastních silných značek (typu Mass Effect) namísto sázky na drahé licencování již existujících univerz, z čehož obvykle těžil spíš jejich rival Activision. Nicméně neuspokojivé finanční výsledky přinutily EA, aby se nějak změnili a toto licencování může být tím prvním krokem na jejich nové cestě k úspěchu s odlišnou politikou. Otázkou zůstává, jestli se EA s Disney domluvili za tak krátkou dobu, jako byl ten měsíc od zavření LucasArts, nebo jestli partnerství s EA nebylo upečené již dříve a zda právě ono nestálo za zánikem LucasArts.
Ač to tisková zpráva neupřesňuje, ihned se vyrojily domněnky, které se doslova nabízejí: že DICE by mohli dodělat multiplayerový Star Wars Battlefront 3 (po Free Radical), ačkoli v praxi to není příliš pravděpodobné vzhledem k značnému stáří jejich nehotové verze, která už by nesplňovala dnešní nároky, nehledě na odlišný engine apod. Nebo že BioWare by se mohli zhostit Knights of the Old Republic 3 a že Visceral by se třeba mohli chopit zrušeného projektu Star Wars 1313.
EA zatím nic z toho nepotvrdili, ale je to docela možné i díky zmínce o "uspokojení fanoušků po celém světě širokým portfoliem úžasných nových Star Wars titulů". Paradoxní je, že vše přišlo právě dnes, kdy se objevily nahrávky ze zrušené verze Battlefront 3. Jediný, kdo z této zprávy nemá radost, jsou asi Obsidian, kteří tím přišli o možnost vyrobit spekulovaný KOTOR 3 sami.